Óriáskifli




Olyan nagyon azért nem óriások ezek a kiflik, de a sok töltelék miatt bizony nagyobbak az átlagosnál.

Hozzávalók:

50 dkg BL80 liszt
5 dkg Graham liszt
10 dkg fehér tönkölyliszt
3-4 tk. tengeri só
5-6 dkg vaj
2 dl natur joghurt
1 tk. cukor
kb. 1,5-2 dl víz
3 dkg élesztő
Tölteléknek:
kacsamájkrém
camembert sajt


A liszteket összekeverjük a sóval. A joghurtot, vizet, cukrot és vajat összelangyosítjuk, felfuttatjuk benne az élesztőt. Összedolgozzuk a tésztát. 20 perc kelesztés után újra átdolgozzuk, majd lefedve duplájára kelesztjük. A tésztát megfelezzük.

Az egyik felét nagy körré alakítjuk, 8 egyenlő cikkre vágjuk. Mindegyik körcikkre egy szelet sajtot fektetünk. A tésztát feltekerve megformázzuk a kifliket.


A másik tésztával ugyanígy járunk el, csak itt kacsamájkrémmel töltjük a kifliket.

A kifliket sütőpapírral bélelt tepsire helyezzük, újra megkelesztjük. 180 fokos sütőben 16-17 perc alatt megsütjük.

18 megjegyzés:

  1. Szinte érzem a frissen sült kifli illatát... Mennyei!

    VálaszTörlés
  2. Húúúúú, de jól néz ki! Megint nagyot alkottál!:)) Yasmine, napokkal ezelőtt küldtem neked e-mailt. Gyanús, hogy nem kaptad meg!?

    VálaszTörlés
  3. Gyönyörű szépek, és gondolom milyen finomak!!! Egyszer már rászánom magam és én is nekilátok a sütésnek. Na persze ilyen biztosan soha nem lesz.

    VálaszTörlés
  4. Nézz be hozzám légyszives!:))

    VálaszTörlés
  5. Hű ezek csoda szépek lettek:))
    A májasat a hűtőbe teszed ha nem fogyott el mind, vagy kint lehet hagyni?

    VálaszTörlés
  6. Szépségesek! Egyet-kettőt el tudnék most rágcsálni belőlük. :)

    VálaszTörlés
  7. Köszönöm, lányok! :))

    Krisztina, semmit nem szoktam kint hagyni, nem szeretjük másnaposan. Ami megmarad, beteszem a fagyasztóba, csak így tudom frissen tartani. A gyerekeknek reggel fagyosan elcsomagolom, hamar kiolvad. Mire tízórai szünet lesz, éppen szobahőmérsékletű a kajájuk. Nagyon bevált :))

    VálaszTörlés
  8. Köszi ! Ez jó ötlet , én eddig csak a perecet, és a pogácsákat szoktam fagyasztani!
    Köszi!!!:))))

    VálaszTörlés
  9. Szuper!:-)) Májasat még nem próbáltam,de ez a joghurtos tészta nagyon bevált nekünk is.
    Valahogy frissebb az íze tőle,nem?

    VálaszTörlés
  10. Krisztina :))

    Belly, köszi!! :)

    Trin, Neked is köszi!! :))

    Andi, én is észrevettem. A joghurt is nagyon jót tesz a tésztának, meg a savó is. :)

    VálaszTörlés
  11. Nyamnyam!!! De jól jönne most!!!

    VálaszTörlés
  12. Szia Yasmine.
    Először is , igen kreatív vagy és gratulálok a díjadhoz.Na és ez a finomság amit ide hoztál már megint istenien néz ki.Amikor kicsi voltam és anya vitt gyógytornára olyan hosszú volt az út hogy minden egyes alkalommal kaptam egy óriás kifli.puszi neked és szép hétvégét

    VálaszTörlés
  13. Boszi :))

    Réka, akkor most én is küldök Neked egyet. Neked is szép hétvégét! :))

    VálaszTörlés
  14. köszönöm Yasmine elfogadom és most ugyis lusztizom ugyhogy jol jön most kis nasiként.hihi
    Ti jol vagytok?

    VálaszTörlés
  15. ja és neked is jó hétvégét,azaz ami még van belőle...:)

    VálaszTörlés