Isler

Régi nagy kedvencem az isler, még gyerekkoromból. Az elkészítéséhez Mónika receptjét választottam a Torkos Kuckóból. Jól tettem! Finom, omlós, ahogy a nagykönyvben meg van írva.
Hozzávalók kb. 20 db dupla koronghoz:
30 dkg liszt
25 dkg margarin
10 dkg darált dió  (nálam mogyoró)
1 tojás sárgája
13 dkg porcukor
csipet só
savanykás lekvár
15 dkg bevonócsoki
0,5 dl olaj

Összekevertem a lisztet, sót, porcukrot, darált mogyorót, belemorzsoltam a margarint, hozzáadtam a tojássárgát, majd gyorsan összegyúrtam. A hűtőben pihentettem egy órán keresztül. Liszteztett nyújtólapon kinyújtottam a tésztát, korongokat szaggattam belőle, amelyeket sütőpapírral borított tepsin 180 fokos sütőben megsütöttem. 8-10 perc alatt elkészültek. Savanykás lekvárral kettőt-kettőt összeragasztottam, másnapig zárt dobozban állni hagytam. Gőz felett felolvasztottam a csokit, hozzákevertem az olajat, majd belemártogattam a sütiket, sütőpapíron hagytam őket megszáradni.

10 megjegyzés:

  1. Gyönyörűségesek lettek!!!!! Nem tudom levenni róla a szemem, és szinte érzem az ízét.:) Én is nagyon szeretem, igaz már olyan régen sütöttem.

    VálaszTörlés
  2. A kávém mellé reggel kéreeeeeeek!:-))
    Istenien néz ki!:-))

    VálaszTörlés
  3. Jelentem: imádom!!!

    Úristen, suliban mennyit ettünk ilyet... Szünetben, 10 után irány a büfé: akkor hozták nagy fémtálcákon a friss cukrászsüteményeket. Kötelező volt az isler, esetleg a puncsmignon :-)

    VálaszTörlés
  4. Már karácsonyra meg akartam sütni... Azóta sem készült el. De levennék egyet a tálról! :)

    VálaszTörlés
  5. Hú csak a férjem meg ne lássa...imádja.
    De valamikor megpróbálom megcsinálni neki!
    Köszi

    VálaszTörlés
  6. Köszönöm szépen Lányok! :)
    Úgy látom, Mindenkinek tetszik, nagyon örülök neki. Legközelebb dióval is kipróbálom. Szilvalekvárral csináltam, de egy kicsit fanyarabb jobb lett volna, legközelebb azon is módosítok :)

    VálaszTörlés
  7. Az lenne a kérdésem, hogy kell állni hagyni egy napig, és utána kell csokiba mártani, vagy egyből sütés után, miután kihűlt?:)

    VálaszTörlés
  8. Petra, mindegy, hogy mikor. Csak azért szoktuk állni hagyni, hogy megpuhuljon a tészta. Csokiba mártani a sütés után is lehet, és pihentetés után is. :)

    VálaszTörlés