Nagyoncsokis sütikék

Anyukám receptgyűjteményét lapozgattam, mikor rábukkantam egy fénymásolt, régi receptre. A fénymásolók hőskorából származhat, a minőségét és a színét látva. Azonnal felkeltette a figyelmemet, mivel a hozzávalók között 50 dkg! csoki szerepelt. Ennyit azért nem tettem bele, de még így is hipercsokis finomságot kaptam. Tömény, laktató süti, csak csokiimádóknak ajánlom. A recepthez nem javaslom a magas kakaótartalmú bevonókat, inkább a 30 %-os Party, Katica bevonócsokit ajánlom.
Hozzávalók:
40 dkg kb. 30 % kakaótartalmú étcsoki
2,5 dl olaj
25 dkg cukor
2 cs. vaníliáscukor
6 tojás
2,5 dl natur joghurt
35 dkg liszt
3 tk. sütőpor
3 dl tejszín
csipet só

A csoki  felét gőz felett felolvasztjuk, a lisztben elkeverjük a sütőport és a csipet sót. A tojásokat elhabarjuk, összekeverjük a cukorral, a vaníliáscukorral, a joghurttal és az olajjal. Mindhárom edény tartalmát összekeverjük, majd sütőpapírral borított, kb. 25x30 cm méretű tepsiben, 180 fokos sütőben kb. 30-35 perc alatt megsütjük. Tűpróbát végezzünk!
A csoki másik felét és 2 dl tejszínt kis lángon összemelegítünk, míg a csoki teljesen elolvad és a massza homogén lesz. Egyenletesen elkenjük a tészta tetején. Mikor a máz megdermedt, pogácsaszaggatóval kis hengereket szaggathatunk, de kockára is vághatjuk a sütiket. A maradék tejszínből keményre vert habbal díszítjük.
Én hengereket szaggattam, a maradék tésztát felhasználtam Kókuszgolyó készítéséhez (recept később).

19 megjegyzés:

  1. Megint egy süti, aminek még a látványa is hizlal! Kérhetem kicsit több habbal? ?DD

    VálaszTörlés
  2. Jesszus :-))) Full csoki! Beállok a sorba tisztelettel!

    VálaszTörlés
  3. Apám !!!!!!! Hát elaléltam!!!!!!
    Na szóval merre kell felétek menni :))))))))))
    Csak mire odaérek maradjon még :))))

    VálaszTörlés
  4. Én is beállok a sorba, ha maradt még nekem! Nagyon jól néz ki!

    VálaszTörlés
  5. Hát itt csöpög a nyálam, nekem is hagyjatok belőle!!!

    VálaszTörlés
  6. Én is jelentkezem mint csokiimádó!!!! Remélem még nem késtem le róla. Isteni finom lehetett!!!!

    VálaszTörlés
  7. Mini torták...., de jól néznek ki!

    VálaszTörlés
  8. Kedves Yasmine4

    nemrég lettem rendszeres olvasód hivatalosan, nem hivatalosan előtte is jártam itt, de még nem szóltam hozzá. eljött az ideje. :)
    Már csak azért is, mert ez a recept a szívem közepébe talált, ha valaki azt mondja, desszert vagy édesség, én szinte csak csokisat bírok elképzelni. Szóval, ezt a receptet (is) tuti kipróbálom. addig, kis időre, felfüggesztem a fogyókúrám... :-D
    A másik, amiért ezer éve (na, jó két hónapja) írni akarok, hogy még "zugolvasó" koromban totál véletlen találtam rá a Barbie tortádra, még ősszel. Nálad olvasván jöttem rá, hogy hiszen hasonlót én is tud(hat)ok csinálni, és úgyis lett! Vagy legalábbis megpróbálom... :)
    Decemberben középső lányomnak ezt:
    http://turicsalad.blogspot.com/2009/12/csilla-3szulinapja.html

    Január elején legnagyobb lányomnak ezt:
    http://turicsalad.blogspot.com/search/label/Barbie-torta

    Láttam többféle elkészítési módot előtte, de végül a te tortád készült el, a díszítés persze nem lett ugyanolyan, mert már hajnal volt, egyszerűre fogtam a dolgot. Meg amúgy is, decemberben díszítettem először marcipánnal, ahhoz képest jól ment. :)

    Úgyhogy nagyon sokat profitáltam már eddig is a blogodból, és azt hiszem, ez után is sokat fogok! :-)
    jövök továbbra is, szeretem a receptjeid! :)
    Vera

    VálaszTörlés
  9. Kiskukta, persze, hogy maradt! Jut Mindenkinek! :))

    Kata, örülök, hogy tetszik! Gyere máskor is :))

    Gizi, fincsi volt, bár a gyerekeknek túl csokis lett. Inkább felnőtteknek való :))

    Lekvároskukta, igen, überbrutál :DDD

    Andi, köszi szépen! :))

    VálaszTörlés
  10. Kedves Vera!

    Örömmel köszöntelek az olvasóim között, örülök Neked!
    Megnéztem a linkeket. Hááát, a tortáidhoz csak gratulálni tudok!! A kék ruhás babán egyáltalán nem látszik, hogy először dolgoztál marcipánnal. A valódi Jázmin hercegnő ruhája is mesés, nagyon extra! Sok munka van benne, látom. Nagyon örülhettek a gyerkőcök. :)
    Gyere máskor is, szívesen látlak! Bár mostanában ritkábban vagyok a sok elfoglaltságom miatt, de azért mindig igyekszem jó kis receptekkel kedveskedni az olvasóimnak :))

    VálaszTörlés
  11. Yasmine, én folyamatosan járok hozzád:)

    VálaszTörlés
  12. Nagyon guszták!Egyet bekapnék szívesen!

    VálaszTörlés
  13. Kata, akkor meg még jobban örülök! :))

    Ottis, köszi!! :)

    VálaszTörlés
  14. Ajjaj, csokis! Imádom!!! Nagyon szépen néz ki, és ötletes, hogy nem hagyományos kocka, hanem kör alakú!

    VálaszTörlés
  15. Imádom a nagyon csokis dolgokat!!!!

    VálaszTörlés
  16. No elnézve a pályázókat erről én tuti lecsúsztam.....
    Kénytelen leszek sütni valamit.

    VálaszTörlés
  17. Hhhh, csupa csokis süti!
    Az abszolút kedvenc!
    Kettőt elloptam, akinek nem tetszik, szóljon! :)

    VálaszTörlés
  18. Hát ezt a csodát meg csak most vettem észre! Remélem raktál a fagyasztóba nekem belőle!:-))

    VálaszTörlés