Barackos charlotte

Finom, könnyű, hűvös édesség, ami talán nem annyira időszerű most. Inkább nyárra való, viszont nagyon finom és könnyen elkészíthető. A receptet Andinál találtam, úgy tökéletes ahogy van, semmit nem kellett változtatnom rajta. Én barackkal kombinálva készítettem el.

Hozzávalók:
A tésztához:
7 tojás
14 dkg cukor
14 dkg liszt
baracklekvár
A krémhez:
50 dkg túró
2 dl tej
20 g zselatin
15-20 dkg cukor
1 cs. vaníliás cukor
reszelt citromhéj
2 dl habtejszín
barackbefőtt
A piskótához a tojások sárgáját habosra keverjük a cukorral, hozzákeverjük a lisztet, majd lazán belekeverjük a tojások fehérjéből keményre vert habot. 200 fokos sütőben, sütőpapírral bélelt tepsin 8-10 perc alatt megsütjük a tésztát. Még forrón lehúzzuk róla a sütőpapírt, feltekerjük, kihűtjük. A tésztát megkenjük a baracklekvárral, szorosan felcsavarjuk. Egy gömbölyű tálat kibélelünk fóliával, és körberakjuk a piskótatekercsből vágott szeletekkel. 7-8 szeletet tegyünk félre a tetejére.
Elkészítjük a tölteléket. A tejet meglangyosítjuk, feloldjuk benne a zselatint. A túrót áttörjük, simára keverjük a zselatinos tejjel, hozzákeverjük a cukrot (ízlés szerint), a vaníliás cukrot, a reszelt citromhéjat, majd hozzákeverjük a kemény habbá vert tejszínt. A masszát beletöltjük a piskótával körberakott tálba. Konzerv barackokat nyomkodunk a túrós krémbe, majd a maradék piskótaszeletekkel kirakjuk a süti tetejét, ez lesz majd az alja.
Egy éjszakán át hűtjük, majd egy nagyobb tálra borítjuk. A fóliát lehúzzuk a tetejéről.

13 megjegyzés:

  1. NYAMMMMMMM :)
    Azt hiszem ez nagyon ízlene nekem :D

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörű lett,tetszik,hogy nem kockára van vágva a barack,így még szebb!:-))
    Van még egy szeletke?

    VálaszTörlés
  3. Ez gyönyörű!!!! Én 5 éve / ha nem több/ készülök Charlotte-ot készíteni, de még nem jött össze:-))

    VálaszTörlés
  4. Csatalkozom Latsiához: én is évek óta készülök egy ilyen sütit összerakni... Naggyon guszta kívül-belül:)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon mutatós és biztos finom is!:))

    VálaszTörlés
  6. Tökéletes, érzem az ízét a számban

    VálaszTörlés
  7. Nagyon rég nem ettem és még régebben nem csináltam ilyet, pedig olyan de olyan finoooom! Kérhetek? Csak egy picurka szeletkét? :D

    VálaszTörlés
  8. Egy szeletke maradt még nekem is????
    Nagyon guszta lett:))

    VálaszTörlés
  9. Szia Yasmine.
    Nagyon ügyes vagy, egész jól néz ki.Szép napot neked..puszi

    VálaszTörlés
  10. Nagyon köszönöm a dicséreteket!! Próbáljátok ki, a látszattal ellentétben meglepően egyszerű és finom :))

    VálaszTörlés
  11. Szia!

    A cukrászdában ettem ilyen tortát, de annak fényes volt a teteje. Szerinted mit tehetek rá, hogy olyan legyen, mint a cukiban?
    Az Öcsém szülinapjára csinálnám ez a kedvence. :-)

    Válaszod előre is köszi.

    Üdv: Kriszti

    VálaszTörlés
  12. Krisztina, azért Mohával is megkonzultáltam a kérdést a biztonság kedvéért :)

    Baracklekvárt botmixerrel pürésítesz, felforrósítod, ecsettel lekened a charlotte-ot. Ezt nem szívja be a süti teljesen, fényes lesz a felület.
    Ha még fényesebbet szeretnél, színtelen tortazselét használj (Dr.Oetker), kicsit kevesebb vízzel, mint az előírt, és ezt kend ecsettel a lekvár fölé.
    Sok sikert hozzá! :)

    VálaszTörlés