Szalonnás kifli

A hírekkel elletétben nem a Tesco-ban láttam ezt az ötletet, állítólag ott ilyet árulnak. Nos, én nem láttam, nem is láthattam, mivel nem ott vásárolok. A kifli és a formázása saját ötletem.
Hozzávalók:
1 kg simaliszt
4 dkg élesztő
5 tk. tengeri só
kb. 3 dl tej
2 tk. cukor
8 dkg vaj
2 dl natur joghurt
10 dkg baconszalonna
A tejet összelangyosítjuk a joghurttal, a cukorral és a vajjal. Felfuttatjuk benne az élesztőt. A lisztben elkeverjük a sót. Bedagasztjuk a tésztát. Lefedve kb. fél órát kelesztjük, majd újra átdolgozzuk. Lefedjük és a duplájára kelesztjük. A megkelt tésztát lisztezett nyújtólapra borítjuk, 16 részre osztjuk. A tésztagombócokat egyenként kisodorjuk, a tészta szélére baconszalonnát fektetünk.
A tésztát feltekerve megformázzuk a kifliket.
A kifliket sütőpapírral borított tepsire fektetjük. Kb. fél órát kelesztjük, majd 200 fokos sütőben 18-20 perc alatt megsütjük.

12 megjegyzés:

  1. Nagyon szepen formaztad,gusztak!:)

    VálaszTörlés
  2. Yasmine, az utóbbi időben ilyesmire vagyok rákattanva, ráadásul most készülök egy 2 napos vendégségre és éhes vagyok, mert minden félkészen van:( Küldjél légyszi egyet belőle!:)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon gyönyörűek!!! Szívesen beleharapnák, olyan élethűek, még az illatát is érzem!!! De jó hogy megint itt vagy nekünk!!:)

    VálaszTörlés
  4. Gyönyörű, jöhetne egy most ide a tányéromra...így kora reggel!:-)

    VálaszTörlés
  5. Hát így éhesen ez komoly izgatásnak számít:)))
    Gyönyörűek !!!!!!!!

    VálaszTörlés
  6. Ez már a menyország, meglátta a férjem, és azt mondta HŰŰŰŰŰ-HAAAA

    VálaszTörlés
  7. Edó köszi! Pedig már régen csináltam. Az utóbbi időben csak zsemléket görgettem :))
    Kata, OK!! :)
    Gizi, köszönöm szépen! :))
    Andi, Krisztina, Nektek is köszönöm!! :)
    Bianka, köszi! Próbáld ki, nagyon fincsi! :)

    VálaszTörlés
  8. Te aztán tudod a dörgést!:-DD Szalonna-kifli páros,szuper!:-))

    VálaszTörlés
  9. Szia!

    Nézz be hozzám, van valami neked!

    VálaszTörlés
  10. Kedves Yasmine!
    Ez a kifli, nagyon-nagyon-NAGYON finom! Nemreg keszult el az enyem, :) meg meleg, de mar muszaj volt megkostolni :)! Koszonom a receptet! Sikerult vele egy kis "otthont" csalni a tengeren tulra! A tobbi recept is nagyon tetszik, egesz biztosan visszalatogatok meg!
    Udv.: Adrienn

    VálaszTörlés
  11. Kedves Adrienn!
    Nagyon örülök Neked, gyere máskor is! :))

    VálaszTörlés