Angol húsvéti zsemle

Erre a remek receptre itt bukkantam rá, eddig nem ismertem. Mostantól viszont gyakrabban készül nálunk, mert nagyszerű akár önmagában is, lekvárral, vajjal pedig még inkább. A recepten kicsit változtattam, így készítettem:

Hozzávalók:
50 dkg BL80 liszt
1 tk. tengeri só
1,5 tk. porélesztő
2,5-3 dl tej
5 dkg cukor
5 dkg vaj
reszelt citromhéj
2 tk. mézes fűszerkeverék
1 tojás
A tetejére:
3 ek. liszt
3 ek. víz
A mázhoz:
2 ek. cukor
4 ek. víz
A lisztet elkevertem a sóval, cukorral, szárított élesztővel, mézes fűszerrel és reszelt citromhéjjal. A tejet összelangyosítottam a vajjal. Az egészet összedolgoztam, egy tojást még hozzáadva bedagasztottam  a tésztát. 20 perc pihentetés után még egyszer átgyúrtam, lefedve a duplájára kelesztettem. A megkelt tésztát 12 egyforma részre osztottam, megformáztam a zsemléket, sütőpapírral borított tepsire ültettem őket. A zsemle akkor lesz finom, ha sütés előtt a duplájára kel. A kelesztés ideje alatt összekevertem a lisztet a vízzel, a masszát nejlonzacskóba kanalaztam, a zacskó sarkát kivágva rárajzoltam a kereszteket a zsemlék tetejére. 200 fokos sütőben 12 perc alatt megsültek. Közben a 2 ek. cukrot 4 ek. vízzel szirup sűrűségűre beforraltam. A sütőből kivett, még forró zsemléket megkentem a cukorsziruppal.

19 megjegyzés:

  1. Csodás, nagyon!!!
    Kellemes húsvéti ünnepeket kívánok!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm, Andi! Én is szép ünnepet kívánok!! :))

    VálaszTörlés
  3. Gyönyörűségesek!!!! (mint minden amit sütsz)
    AZ ünnepi asztal is csodaszép, látom jó sok tojást festettél, mehetnek a locsolók!!:)

    Kellemes Húsvéti Ünnepeket Kívánok!!!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szepek lettek! Ezeket mar en is nezegettem egy ideje, lehet majd kiprobalom.
    Kellemes Husvetot!

    VálaszTörlés
  5. Hot Cross Bun. Tavaly ezt sütöttem Segítsütire :)

    szépek a zsömléid :)

    A kereszt eredetileg a négy égtájat vagy négy évszakot jelölte a zsömle tetején, az angolok tették húsvéti zsömlévé.

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szépek lettek
    Kellemes Húsvéti Ünnepeket

    VálaszTörlés
  7. Gizi, Judith, Bianka, köszönöm szépen! :))
    Garffyka, én úgy olvastam, hogy a keresztet jelképezi Jézussal kapcsolatban. Végül is mindegyik elképzelés megállja a helyét és az ünnepnek megfelelő :)

    Kellemes Húsvétot kívánok Mindenkinek! :))

    VálaszTörlés
  8. Kellemes Húsvétot kívánok,gyönyörűek a zsömik!:-))

    VálaszTörlés
  9. Kellemes Húsvéti Ünnepeket Kívánok Nektek!

    VálaszTörlés
  10. Kellemes Húsvéti Ünnepeket kívánok neked és egész családodnak!

    VálaszTörlés
  11. Andi, köszönöm és viszont kívánom! :)
    Szepy, köszönöm, így igaz! Nektek is szép Ünnepet! :)
    Rain, Neked is békés, szép ünnepet kívánok! :)
    Viki, Köszönöm és viszont kívánom! :)
    Kiskukta, köszönöm, Nektek is szép ünnepet! :)

    VálaszTörlés
  12. Köszönöm szépen, Mandy! Nektek is Kellemes ünnepeket! :)

    VálaszTörlés
  13. Kivanok nagyon kellemes unnepeket!:)

    VálaszTörlés
  14. Kellemes húsvéti ünnepet!! :)

    VálaszTörlés
  15. Edó, Belly, Nektek is kellemes, békés ünnepet kívánok! :))

    VálaszTörlés
  16. Áldott, békés, szép Húsvétot kívánok sok szeretettel!

    VálaszTörlés
  17. Köszönöm szépen Nea, viszont kívánom! :))

    VálaszTörlés