DNK - dagasztás nélküli kenyér

Kevesen tudják, hogy ennek a nagyszerű kenyérnek a receptjét elsőként Latsia mutatta meg Magyarországon még 2006-ban. Ő fordította le és tette közzé egy fórumon: itt. Latsia, köszönjük, hogy elhoztad nekünk!
Nagyon finom kenyér, a héja ropogós, a belseje lyukacsos. Nagyon egyszerű, kezdők is bátran vállalkozhatnak rá!
Hozzávalók:
6 csésze liszt
2,5 tk. tengeri só
0,5 tk. szárított élesztő
3 csésze víz
búzadara

A lisztet a sóval és az élesztővel elkeverjük. Hozzáöntjük a vizet és elkeverjük. Nem dagasztjuk!
Letakavarva 12-19 órát szobahőmérsékleten állni hagyjuk. Következő nap a tésztát egy erősen lisztezett felületre borítjuk és a 4 szélét egymásra hajtjuk. Megszórjuk búzadarával és egy szintén búzadarával megszórt konyharuhára fordítjuk (alul a hajtogatott rész). 2 órát pihentetjük, majd 200 fokos sütőben 30 percig lefedve, további 20 percig fedetlenül sütjük.

9 megjegyzés:

  1. Mar nehany honapja tervezem, hogy kiprobalom...

    VálaszTörlés
  2. Imádom ezt a kenyeret:) szoktam variálni, is nagyszerű alap recept . Köszönet érte Latsiának!!! Sajnos amikor rátaláltam a receptre én sem nyomoztam utána kinél látták először ezért neked jár köszönet !!!!

    VálaszTörlés
  3. Jajj, de szép, beleharapnék - lehet!? :D
    Már vagy egy éve nem sütöttem ilyet, de most, hogy így folyamatosan az orrom elé toljátok... :D

    VálaszTörlés
  4. Juj, nálunk is sikert aratott a DNK :-)

    Nagyon szép lett!

    VálaszTörlés
  5. Kénytelen leszek új próbát tenni vele, annyira jól néz ki! Mindenkinek van mumusa, na az enyém ez:)

    VálaszTörlés
  6. Szepyke :))
    Judith, nem fogsz benne csalódni! :)
    Krisztina, én csak a helyükre tettem a dolgokat, nem jár érte köszönet :))
    Csipet, persze hogy lehet. Muszáj lesz megsütnöd, de jól teszed! :))
    Viki, köszi! Méltán sikeres, nagyon finom! :)
    Kata, pedig nem kellene, annyira egyszerű :)

    VálaszTörlés
  7. Szia!
    van nálam valami számodra! :-)

    VálaszTörlés
  8. Szia Yasmine, én is megsütöttem a kenyeret, hát nagyon finom és szép lett! Ezer köszönet Neked a receptért, nagyon sűrűn meg fogom sütni újra. Olyan lett, mint amilyennek a kenyeret mi elképzeljük, nem széteső, ízetlen valami, mint amit a boltokban kapni lehet... Pillanatok alatt elfogyott, ki se próbálhattam hogy meddig marad friss :)

    VálaszTörlés
  9. Erzsi, nagyon szívesen! Örülök, hogy ízlett! :))

    VálaszTörlés