Hokkaido kalács illatosan

Húsvétra sütöttem ezt a kalácsot tejszínes kelttésztából. Finom illatát a narancslé és a kandírozott narancshéj adja. Narancshéjat csak a felébe tettem (nem mindegyikünk szereti).

Hozzávalók:
60 dkg liszt
csipet só
1 dl tej
1 dl narancslé
2 dl tejszín
3 dkg élesztő
10 dkg cukor
1 tojás
reszelt citromhéj
kakaópor
cukrozott narancshéj

A lisztben elkeverjük a csipet sót és a reszelt citromhéjat. A tejet, a narancslevet és a tejszínt egy tk. cukorral összelangyosítjuk, felfuttatjuk benne az élesztőt. Összedolgozzuk a lisztet, az élesztős keveréket, a maradék cukrot és a tojást. A tészta felét kakaóporral sötétre színezzük. Mindkét tésztát lefedve kb. 20 percig kelesztjük, majd újra átdogozzuk. Lefedve mindkettőt kétszeresére kelesztjük.
Mindkét tésztát négy részre osztjuk. Kinyújtunk egyet a világosból, egyet a kakaósból, egymásra fektetjük őket. Itt tehetjük rá a cukrozott narancshéjat.
Felcsavarjuk.
Egy hosszúkás sütőformát sütőpapírral kibélelünk, keresztben beletesszük a tekercseket.
200 fokos sütőben kb. 35 perc alatt megsütjük, 15 perc után a tetejét takarjuk.

11 megjegyzés:

  1. Nagyon szep!Ma en is hokkaidot sutottem,szimplan.

    VálaszTörlés
  2. Hát ez gyönyörűséges,el tudom képzelni az illatát is!:-))

    VálaszTörlés
  3. Isteni lehet!!!!! :)
    Nagyon szép is lett!

    VálaszTörlés
  4. Gyonyoru!!! En is ki akarom probalni a hokkaidot, meg soha nem sutottem, ideje lesz mar!

    VálaszTörlés
  5. Gyönyörűséges! :))
    Ezt a formázást én is ki szeretném próbálni régóta, és már van hozzá formám (végre!), úgyhogy ki is lesz! :D

    VálaszTörlés
  6. Köszönöm szépen Mindenkinek!! :)

    VálaszTörlés
  7. Csodálatosan szép!!! Én mindkét féléből kérnék, viszem mellé a forró kakaót!!:)

    VálaszTörlés
  8. Kaptál egy díjat tőlem,mert tehetség vagy,megnézed?:-))

    VálaszTörlés
  9. Köszönöm, Gizi! Szenzációs ötlet!! :))

    Andi, megyek!! :)

    VálaszTörlés