Máktorta tavaszi jelmezben

Khm... Szóval, ez az én tortám. Azt hiszem, minden tősgyökeres gasztro-Kosnak ilyenkor tavasztájt alanyi jogon jár egy torta, főleg akkor, ha az ember lánya mindenkinek süt, aki a környezetében él és mozog.
Belül máktorta Kiskukta nagyszerű receptje alapján, bevonva pudingos vaníliakrémmel, és pillecukor fondant-nal borítva. A tulipánok szintén fondant-ból készültek. A marshmallow fondant készítését Receptgyűjtő Maricánál láttam itt:

Hozzávalók:
A tortához:
20 dkg darált mák
20 dkg porcukor
8 tojás
1 citrom reszelt héja
csipet fahéj
csipet só
A krémhez:
1 cs. főzős vaníliás puding
3 dl tej
3 ek. cukor
12,5 dkg vaj
A fondant-hoz:
kb. 20 dkg pillecukor
kb. 20-25 dkg porcukor
2 dkg étkezési keményítő
margarin
ételfesték-paszta többféle színben

A 8 tojás fehérjét csipet sóval kemény habbá vertem. A tojások sárgáját habosra kevertem a cukorral. Hozzáadtam a mákot és a fahéjat. A fehérjékből egy keveset belekevertem, a többi habot lazán beleforgattam.
Egy nagyobb tepsit sütőpapírral borítottam, az állítható tortakarikámat 23 cm-re állítottam. Beleöntöttem a masszát, 180 fokos sütőben 30-35 perc alatt megsütöttem.
A krémhez a pudingport simára kevertem a tejjel, hozzáadtam a cukrot, majd folytonos keverés mellett sűrűre főztem, kihűtöttem. A szobahőmérsékletű vajat habosra kevertem. A két, azonos hőmérsékletű krémet összekevertem. Bevontam vele a tortát. Egy éjszakát a hűtőben állni hagytam.
A pillecukrot egy margarinnal kikent üvegtálba tettem, 25 másodpercig mikróztam. Fakanállal kicsit átkevertem, majd újra 25 mp-re a mikróba tettem. Megint megkevertem, majd harmadszorra is mikróztam, addigra teljesen felolvadt a pillecukor. Közben a porcukrot a keményítővel összeszitáltam. A cukor kb. háromnegyed részét fakanállal belekevertem a megolvadt pillecukorba. A többi porcukrot sima felületre borítottam, ráöntöttem a cukormasszát. Gyors mozdulatokkal összegyúrtam. Rugalmas, gyurmaszerű, jól kezelhető masszát kaptam. A porcukor mennyisége alkalmanként változik, nekem kicsit több kellett, mint a pillecukor súlya. Folpack fóliába csomagoltam, egy éjszakát hűtöttem. Ha a hűtőből kivett fondant túl kemény lenne, néhány másodperc mikrózás után meglágyul és újra gyúrható lesz. A fondantmasszát ételfesték pasztával színeztem. Először a virágokat és a leveleket készítettem el, egy napig száradtak. A világos masszát kb. 2 mm-re nyújtottam, bevontam vele a tortát. A tetejére tettem a virágokat.


21 megjegyzés:

  1. GYÖNYÖRŰ!!! CSODASZÉP!!!
    Gratulálok!

    VálaszTörlés
  2. Kedves Yasmine!
    Boldog születésnapot kívánok neked!
    Csodálatos a tortád!!!!!!!!!!
    Azok a tulipánok mintha igaziak lennének!!!!!!
    Csak ismételni tudom magam CSODÁLATOS !!!!!!!!!!!!

    VálaszTörlés
  3. Kedves Yasmine!

    Nagyon boldog szulinapot kivanok Neked!

    A tortad eszmeletlenul gyonyoru. Gratulalok hozza!:)

    VálaszTörlés
  4. Drága Yasmine!

    Itt is szeretnék NAGYON SOK BOLDOG SZÜLETÉSNAPOT kívánni!!!!

    A tortád meseszép!!! Gratulálok hozzá, nagyon ügyes vagy!!:)

    VálaszTörlés
  5. Boldog születésnapot

    Cukrászati mestermű, csodálatos

    VálaszTörlés
  6. Isten eltessen sokaig,penzben jarjal bokaig!:)Sok boldog szulinapot,a torta nagyon-nagyon tetszik,foleg a tulipanok miatt.

    VálaszTörlés
  7. Kedves Yasmine!
    Sok boldog születésnapot kívánok!
    A torta csodaszép, és a mákos réteg valami istenien néz ki! :-)
    Marica

    VálaszTörlés
  8. Boldog szülinapot! A torta pedig igazi cukrász remek, meseszép lett. Én még felvágni is sajnáltam volna, de biztosan nagyon finom. :)

    VálaszTörlés
  9. Én is gratulálok Neked! A szülinapodhoz is, és a gyönyörűséges tortádhoz is! Első ránézésre a tulipánokat igazinak hittem. Ehhez kell igazi tudás, és Nálad meg van. Ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  10. Edith, köszönöm szépen! :)

    Krisztina, köszönöm! Elgyurmázgattam velük egy darabig :DD

    Rainbow, köszönöm, kedves Tőled! :)

    Gizikém, köszönöm még egyszer is! :)

    Bianka, köszönöm! Na neeem, attól még messze van. De örülök, hogy tetszik :)

    Edó köszi szépen, úgy legyen! Igyekeztem.. :)

    Szannalina, köszönöm! :)

    Marica, köszönöm! Én a fondantreceptet is! Annyira pontos volt a leírás, nagyon jó kis massza lett belőle, örültem neki nagyon :)

    Cirelin, köszi szépen, kedves vagy. Nem sajnáltuk felvágni, mert már gondolkodom a következőn. Tavasszal regiment ünnep van a családban :)

    Nelly, köszönöm! Nagyon igyekeztem, sokat variáltam vele, mert elsőre nem tűnt természetesnek, de aztán addig rendezgettem, amíg végül így jónak találtam :)

    VálaszTörlés
  11. Atyaságos úristen :-) Ez meseszép! Gratulálok az ügyes kezeidhez!!

    S boldog születésnapot is kívánok!

    VálaszTörlés
  12. Viki, köszönöm szépen, nagyon jól esik! :))

    VálaszTörlés
  13. Gyonyoru lett a torta! Azokat a tulipanokat csodalatosan megformaztad, gratulalok!
    Boldog szulinapot, Isten eltessen!

    VálaszTörlés
  14. Boldog születésnapot! A torta gyönyörű, a tulipánok mintha igaziak lennének! Biztos dolgoztál velük sokat!

    VálaszTörlés
  15. Sok- sok boldog szülinapot! (én azt hittem, hogy a tesódnak lesz)
    A torta gyönyörű lett, a virágok fantasztikusak rajta, gratulálok!

    VálaszTörlés
  16. Judith, köszönöm szépen! :))
    Moha, Neked is köszi! Nem annyira, a Fókusz és a Barátok közt alatt elkészült. Tudod, tálca ölben, közben tévét néz :)))
    Kiskukta, köszönöm szépen! Tőled rengeteget tanultam! :))

    VálaszTörlés
  17. Először is boldog születésnapot! Másodszor pedig, én ugyan nem vagyok Kos, de nekem is jöhetne :)

    VálaszTörlés
  18. Kicsit megkésve, de annál nagyobb szeretettel kívánok nagyon sok boldogságot a Szülinapd alakalmából!:-))Istenke éltessen még sokáig!
    A tortához meg csaqk gratulálni tudok , csodás!:-))

    VálaszTörlés
  19. Mandy, köszönöm! :)
    Andi, Neked is köszi szépen! :)

    VálaszTörlés
  20. Wow!
    ...
    na, szóhoz jutottam az álmélkodástól, csodaszép lett! hogy te milyen ügyes kezű vagy!

    Boldog Születésnapot!!!!!! :D

    VálaszTörlés