Csokifagyi eperrel és mandulával


Hozzávalók:
5 tojás sárgája
4 dl tej
5 dl habtejszín
10 ek. porcukor
2 púpozott tk. étkezési keményítő
1 vaníliarúd
10 dkg tejcsoki (itt: Boci)
5 dkg étcsoki
A tálaláshoz:
eper
szeletelt mandula

A tejet összekevertem 2 dl tejszínnel, beletettem a vaníliarúd kikapart belsejét és beledobtam a rudat is. Felforraltam. A tojássárgákat habosra kevertem a cukorral, belekevertem a keményítőt is. A forró tejből kivettem a vaníliarudat, és egy keveset ráöntöttem a tojásos keverékre. Jól elkevertem, így megfő a tojássárgája, később nem fog összefutni. Beleöntöttem a tojásos keveréket a tejbe, és lassú tűzön, folyamatos keverés mellett besűrítettem. Amikor már egészen sűrű volt, beledobtam az összetördelt csokikat. Néhány keverés után a csokik elolvadtak a krémben. Kihűtöttem, majd belekevertem a 3 dl tejszínből félkeményre vert habot. Műanyag edényben, lefedve a fagyasztóba tettem. Óránként átkevertem botmixerrel, legalább négy alkalommal. Visszatettem a fagyasztóba, ahol keményre fagyott. Szobahőmérsékleten kb. 10 perc állás után szép gombócokat lehetett kanalazni belőle.
Eperrel, és szárazon megpirított mandulalapocskákkal tálaltam.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések