Csokifagyi eperrel és mandulával

Furcsának tűnhet, de én még soha életemben nem készítettem fagylaltot. Talán az az oka, hogy nincs fagyigépem, és azt hittem, hogy anélkül nem is lesz az igazi. Pedig dehogynem!! Csak a megfelelő recept kell hozzá. Sokat nézelődtem Egycsipet konyhájában, és az ő javaslatait figyelembe véve, egy kicsit belekeverve a saját elképzelésemet is, nagyszerű csokifagyit gyártottam, ahogy a nagykönyvben meg van írva. Igazából vaníliafagyit főztem, és beleolvasztottam kétféle csokit. Az eredmény tökéletes lett.
Hozzávalók:
5 tojás sárgája
4 dl tej
5 dl habtejszín
10 ek. porcukor
2 púpozott tk. étkezési keményítő
1 vaníliarúd
10 dkg tejcsoki (itt: Boci)
5 dkg étcsoki
A tálaláshoz:
eper
szeletelt mandula

A tejet összekevertem 2 dl tejszínnel, beletettem a vaníliarúd kikapart belsejét és beledobtam a rudat is. Felforraltam. A tojássárgákat habosra kevertem a cukorral, belekevertem a keményítőt is. A forró tejből kivettem a vaníliarudat, és egy keveset ráöntöttem a tojásos keverékre. Jól elkevertem, így megfő a tojássárgája, később nem fog összefutni. Beleöntöttem a tojásos keveréket a tejbe, és lassú tűzön, folyamatos keverés mellett besűrítettem. Amikor már egészen sűrű volt, beledobtam az összetördelt csokikat. Néhány keverés után a csokik elolvadtak a krémben. Kihűtöttem, majd belekevertem a 3 dl tejszínből félkeményre vert habot. Műanyag edényben, lefedve a fagyasztóba tettem. Óránként átkevertem botmixerrel, legalább négy alkalommal. Visszatettem a fagyasztóba, ahol keményre fagyott. Szobahőmérsékleten kb. 10 perc állás után szép gombócokat lehetett kanalazni belőle.
Eperrel, és szárazon megpirított mandulalapocskákkal tálaltam.

8 megjegyzés:

  1. Atyaég, de szuper! Ez mesés!

    Tegnap Max-nál is fagyi volt, most nálad is :-) Nekem sincs fagyigépem, ideje lesz végre elveszteni ezirányú szüzességemet :-DDD, és fagyit csinálni otthon, gép nélkül.

    Ha egyszer végre tényleg júniusi lesz az időjárás...

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta!!
    Nekem sincs fagyi gépen, de szerintem anélkül is remek fagyit lehet alkotni. Itt a remek példa rá.:)

    VálaszTörlés
  3. Kész, elvesztem, mindkettő nagy kedvencem!:-))
    Így együtt ilyen tálalásban, csodááááás!:-))

    VálaszTörlés
  4. Jöttem megint, nem győzök vele eltelni, imádom4:-))

    VálaszTörlés
  5. Ez is istenien néz ki, szuper!

    VálaszTörlés