Francia kenyér










Hozzávalók:
60 dkg BL80 liszt
10 dkg Graham liszt
2 ek. búza- vagy zabkorpa
3 tk. tengeri só
3 dl tej
1 dl víz (a liszttől függően változhat)
1 tk. cukor
3,5 dkg élesztő
3 ek. olívaolaj

A liszteket elkeverjük a korpával és a sóval. A tejet és a vizet meglangyosítjuk, belekeverjük a cukrot, felfuttatjuk benne az élesztőt. Az élesztős keveréket, a liszteket és az olajat alaposan összedolgozzuk. Lefedve 20-25 percig kelesztjük, majd még egyszer átgyúrjuk a tésztát, sima, rugalmas legyen. Lefedve a duplájára kelesztjük. Lisztezett nyújtólapra borítjuk, 3 részre osztjuk. Mindegyik tésztadarabból hosszú, keskeny téglalapot nyújtunk. A hosszabbik végénél feltekerjük a tésztát, így 3 db rudat kapunk. 
Sütőpapírral borított tepsire fektetjük, éles késsel bevagdossuk, majd újra megkelesztjük a kenyereket. A sütő aljába, egy edénybe vizet teszünk. 200 fokra előmelegített sütőben 18-20 perc alatt ropogósra sülnek.

10 megjegyzés:

  1. Jaj, ide érzem az illatukat, a ropogós héjukat már a számban érzem! Az imént jutott eszembe, hogy nem vettem kenyeret és holnap zárva vannak a kenyeres boltok, de már nem is veszek, inkább sütök! Graham-liszt helyett, viszont, sima, teljeskiőrlésű búzát fogok használni, mert csak az van most itthon.

    VálaszTörlés
  2. No, éppen betettem őket a sütőbe!:) Persze, nem én lennék, ha ezt-azt nem variáltam volna rajtuk. Majd meglátod!:) Már alig győzöm várni; meg a csajok is, mert azóta az utolsó falat kenyér is elfogyott a háznál.:-)

    VálaszTörlés
  3. Edith, örülök, hogy kedvet csináltam hozzá. Jó étvágyat a vacsihoz!! :))

    VálaszTörlés
  4. Mint a "bóti" :-) Gyönyörűek!

    Hm, valami jó kis kencével, retekkel, újhagymával... Na megyek is, mert csurog a nyálam :-)

    VálaszTörlés
  5. Yasmine, isteniek lettek!!! Azt mondhatom, hogy ilyen finom kenyeret én nem sütöttem még! Csak simán vajjal és paradicsommal ettük, de úgy belaktunk belőle, hoyg ihaj. Nagyobbik lányom 5 szelettel vágott be. Igaz, hogy kicsik, keskenyek, de akkor is nagy szó! És még megemlítette: hagyjunk Apukának is, jó?:)
    Ha tudom, posztolom még ma este, ha nem, akkor majd holnap!

    VálaszTörlés
  6. Viki, ugye?? Ahogy mondod, illatosan, ropogósan, nagyon finom tud lenni :))

    Edith, már várom! És nagyon örülök!! :))

    VálaszTörlés
  7. Na hát már a képek alapján is megjött a kedvem hozzá.. de ezek a kommentek :D Jaj muszáj lesz nekem is megcsinálni!
    Mentettem a receptet, nagyon köszi!

    VálaszTörlés
  8. Gyönyörűségesek!!! Tudod én csak ritkán eszem kenyeret, de megfogom sütni a következő kirándulásunkra. Addig meg hozom a kacsazsírom és itt eszek nálad.:)

    VálaszTörlés
  9. Livi, szívesen. Remélem, ízleni fog! :)

    Csipet, köszi! :)

    Gizi, ok. Én meg hozok egy kis lilahagymát.. :))

    VálaszTörlés