Hamis tiramisu

Egycsipet konyhájában nézelődtem a minap. Na nem teljesen céltalanul, mert rémlett nekem a közös ellenérzésünk a nyers tojással szemben. Aztán megtaláltam, amit kerestem. Nagyon örültem ennek a receptnek. Az egyik kedvenc ízkombinációmat reprodukálhattam úgy, hogy tojásszempontból teljesen "biztonságos", isteni finom, könnyű sütit kaptam. Eredeti recept itt:
Én így készítettem:
Hozzávalók:
A tésztához:
5 tojás
3 ek. étkezési keményítő
7 ek. liszt
10 ek. porcukor
5 ek. víz
1,5 ek. kakaópor
csipet só
A krémhez:
4 dl habtejszín
7 ek. porcukor
1 tk. vaníliakivonat
2 csapott ek. zselatin
A mártogatáshoz:
2 dl kávé
1 dl tej
rum ízlés szerint
20 db babapiskóta
A piskótához a tojások sárgáját kikevertem a porcukorral, hozzákevertem a lisztet, a keményítőt, a kakaóport és a vizet. A tojások fehérjéből csipet sóval keményre vert habot lazán beleforgattam a tojásos masszába. Kb. 25x30 cm méretű tepsit sütőpapírral kibéleltem, belesimítottam a masszát. 180 fokos sütőben kb. 20 perc alatt megsütöttem, kihűtöttem.
A krémhez szükséges 50 dkg mascarponét a rendelkezésemre álló nagy doboz tejföl és natur joghurt lecsöpögtetésével állítottam elő. Reggel kezdtem a csepegtetést, este már fel tudtam használni a krémsajtot. 
A mascarponét elkevertem a cukorral és a vaníliakivonattal. A tejszínt kemény habbá vertem. A zselatint 1 dl vízben olvadásig melegítettem. Mindhárom keveréket összevegyítettem, a krém felét a piskótára simítottam. A kávét elkevertem a tejjel és a rummal. Egyenként beleforgattam a piskótákat, éppen csak megfordítottam őket a kávés keverékben, nem szabad nagyon elázniuk. A krémre rakosgattam az összes piskótát. A krém másik felét rásimítottam. Egy éjszakát hűtöttem, másnap kakaóport szitáltam a tetejére, és szeleteltem.

12 megjegyzés:

  1. Elszállt a hozzászólásom, rossz helyre kattintottam...szóval rendkívül guszta! én se teszek soha tojást a hasonló sütikbe, krémekbe, nem is hiányzik belőlük!

    VálaszTörlés
  2. O, de szepseges! Gyonyoruuu!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta, ennék belőle szívesen!

    VálaszTörlés
  4. Jaj, de jó legalább nyáron is ehető, mikor nem ajánlott a nyers tojás. Guszta nagyon

    VálaszTörlés
  5. Huha!A látványtól a nyáltermelésem átcsapott özönvíz formályában, pedig két napja én is készítettem tiramisu tortát (epreset- jó sok habbal-nyám!) a tesóm szülinapjára. 5 perc alatt el is tüntettük. Amugy én is tojás nélkül csinálom.

    VálaszTörlés
  6. Jéé, a sütim! :)) Csodaszép lett, örülök, hogy nektek is ízlik!

    VálaszTörlés
  7. Én nem is látom hamisnak, ellenben csodaszép!:-))

    VálaszTörlés
  8. Köszönöm szépen Mindenkinek! Igazatok van, nem hiányzott belőle a tojás, így is nagyon finom lett, már egy morzsa sincs belőle :))

    VálaszTörlés
  9. Istenien néz ki ez a szeletke!!!Már én is csináltam hasonlót tojás nélkülit, de most úgy megkívántam a tiedet. Látom már morzsája sincs, hát jól lekéstem róla.:(

    VálaszTörlés
  10. Szia:)
    Szép estét, nektek, remélem jól vagytok:) puszi

    VálaszTörlés
  11. Szia Réka! Neked is szép estét, puszi! :))

    VálaszTörlés