Narancsos-piskótás kocka

Könnyű narancsízű desszert a "Legfinomabb sütemények" című receptgyűjteményből. Bármilyen 100 %-os gyümölcslével elkészíthető, a következő nálam ananászos lesz. :)

Hozzávalók:
5 tojás
30 dkg vaj
36 dkg cukor
1 cs. vaníliás cukor
1 dl tej
csipet só
1 citrom leve és héja
30 dkg liszt
1 cs. sütőpor
6,5 dl narancslé
2 cs. főzős vaníliás puding
kevés rum
20 dkg babapiskóta
5 dl habtejszín
3 dkg bevonócsoki
pici olaj

A lisztben elkeverjük a sütőport. A tojások sárgáját kikeverjük 30 dkg cukorral, a vaníliás cukorral, a vajjal. Hozzáadjuk a tejet, a citrom levét és reszelt héját. Belekeverjük a sütőporos lisztet. A tojások fehérjéből csipet sóval keményre vert habot lazán beleforgatjuk a masszába. Sütőpapírral bélelt, kb. 25x30 cm méretű tepsibe simítjuk a tésztát, 180 fokos sütőben 25 perc alatt megsütjük, kihűtjük.
A pudingport elkeverjuk a maradék cukorral, felengedjük 5 dl narancslével, majd folytonos keverés közben sűrűre főzzük. Kihűlésig többször megkeverjük. Ha kihűlt, a tésztára kenjük. A lehűtött tejszínből kemény habot verünk, a narancsos krémre kenjük. A maradék narancslevet elkeverjük a rummal. A babapiskóták alsó felét belemártjuk, kirakjuk velük a süti tetejét.
A bevonócsokit mikróban megolvasztjuk, pici olajat keverünk bele. Nejlonzacskó egyik sarkába kanalazzuk. A zacskót összefogjuk, a sarkára pici lyukat vágunk, a csokit a piskóták tetejére csorgatjuk.
Egy éjszakát hűtjük, másnap szeleteljük.

14 megjegyzés:

  1. Nagyon gusztusos, gyönyörű a sütid, és a csíkok nagyon precízek!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon fini lehet,szépséges:-)) Ez a narancsos-pudingos krém szerintem a Mirinda tetejére hasonlít,ugye? Mert akkor nálunk is nyerő lenne.:-))

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm Melinda, igyekeztem :))
    Bianka, Csipet, Belly, Judith, köszönöm szépen! :))
    Andi, nem tudom, még nem néztem meg a Mirindádat részletesen, de megyek, meglesem! :))

    VálaszTörlés
  4. Nagyon mutatós, és gondolom milyen finom lehet. Most csak ritkán süthetek(apa fogyózik), de előjegyzésbe veszem. Addig meg itt leselkedem és jó nagyokat nyelek.:))

    VálaszTörlés
  5. A Tiéd is? Az enyém is!! Nem baj, mi azért halmozzuk az élvezeteket,jó? Egy capuccinot el tudnék képzelni mellé :))

    VálaszTörlés
  6. De szép! Én ezt vajaskekszekkel borítva készítettem régebben. Ezekkel a piskótákkal nagyon dekoratív! Olyan igazi uzsonnasüti:)

    VálaszTörlés
  7. Köszönöm Moha! Keksszel is finom lehet tényleg. Én most láttam először ilyen piskótás megoldást, ebben a könyvben :)

    VálaszTörlés
  8. Nagyon gusztusos !!!!!!!!
    Most a reggeli kávémhoz szívesen elmajszolnék belőle egy szeletet.

    VálaszTörlés
  9. Nagyon jól sikerült, fincsi lehet!

    VálaszTörlés
  10. Köszi, Wise Lady, tényleg finom. Tartottam egy kicsit a narancs-tejszín párosítástól, mivel még nem nagyon kóstoltam eddig, de remekül összeillenek. :))

    VálaszTörlés