Meggyes pite

Még gyerekkoromban írtam fel ezt a receptet. Az azóta megsárgult, rongyos-foltos receptgyűjteményem egyik remek darabja, egyszerű és finom. Mikor érni kezd a cseresznye/meggy, mindig ez az első süti, amit készítek belőle.

Hozzávalók:
40 dkg liszt
1 mk. sütőpor
1 nagyobb, vagy 2 kisebb tojás
35 dkg cukor
9 dkg zsír
kb. 4 dl tej
0,5 kg meggy
A tojásokat habosra keverjük a cukorral, majd egyenletesen belekeverjük a zsírt is. A lisztben elkeverjük a sütőport. A tojásos keverékbe felváltva beleszórjuk a lisztet, ill. beleöntjük a tejet. Az egészet egynemű masszává keverjük. Egy kb. 25x30 cm méretű tepsit sütőpapírral kibélelünk, beleöntjük a tésztát. Belepottyantjuk a magozott meggyszemeket. 180 fokos sütőben kb. 25 perc alatt megsütjük. Kockákra vágva tálaljuk.

16 megjegyzés:

  1. Imádom a meggyes pitét, és ez olyan szép, hogy ki kell próbáljam!:-)

    VálaszTörlés
  2. Kedvencem, nagyon szépséges!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta!:-))Szeretem én is, bár idén sajnos nem tudtam sokat készíteni, mert nem volt sok jó meggy!-))

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szépséges, olyan nagymamás :))

    VálaszTörlés
  5. Mohánál cseresznyés, nálad meggyes... Én meg csak nyelek és nyelek és...éhezem. :)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szeretem ezt a fajta meggyes süteményt, de sajnos álunk a család a meggyes bélesre szavaz. Így igyekszem jóllakni a Te pitéd látványával. Köszi, finom volt.

    VálaszTörlés
  7. Köszönöm szépen! Próbáljátok ki, garantáltan finom! :)

    VálaszTörlés
  8. Kedves Yasmine! Nagyon finom lett. Megsütöm ma is, csak 1,5 x-es adagot, mert nagy a tepsim.

    VálaszTörlés
  9. Stars821, örülök, hogy ízlett. Nálam is sokszor készül :)

    VálaszTörlés
  10. Kedves Yasmine! Mi van akkor, ha a zsír helyett margarint teszek bele, mert nálam nincs zsír itthon, én nem használok semmihez?

    VálaszTörlés
  11. Lewega, margarin is használható természetesen. Picit más íze lesz, de úgy is nagyon finom :)

    VálaszTörlés
  12. Szia!
    Most sült ki!:)) nekem 35 perc sütés kellett és kevesebb tejet raktam bele! Remélem finom lesz!

    VálaszTörlés
  13. Szia yoli :)
    Mi kicsit szaftosabban szeretjük, ezért nem sütöm annyi ideig. Remélem ízlett :)

    VálaszTörlés
  14. Kedves Jazmin!
    Ne haragudj, nem írtam meg, de elsöprő sikert aratott és nagyon szép is lett! Mégegyszer köszönöm! :)

    VálaszTörlés
  15. Nagyon finom lett köszi a receptjét .

    VálaszTörlés