Nyalóka gumicukorból

A gyermekem nyalókát szeretett volna... Hmm... Jártunk már így egy páran, ugye? Ezúttal szerettem volna házilag elkészíteni, csak fogalmam sem volt, merre induljak. Meleg van, csokis ne nagyon legyen. Tömény karamella ne legyen, a gyermek éppen váltja a fogait, nehogy mindjárt tönkre is tegye őket. Végül Moha kolléganőm tanácsára Stahl Judit ötlete alapján fogtam hozzá. Gumicukor állagú, celofánba csomagolva szállítható nyalókát/cukrot kaptam. A családot megosztotta, vagy ízlett valakinek, vagy nagyon nem. A célszemély imádta! Ha valaki elkészíti, kíváncsian várom a tapasztalatokat.
Hozzávalók:
1,5 dl gyümölcslé (itt: narancs)
2 dkg zselatin
10 dkg méz
pici olaj
hurkapálca

A frissen facsart narancslében elkevertem a zselatint. Hozzáadtam a mézet, és lassú tűzön kevergetve felolvasztottam, de nem forraltam. Vékonyan kiolajozott szilikonos jégkockatartóba öntöttem a masszát. 2-3 órás hűtés után kivettem a formából, és hurkapálcára tűztem a cukrokat.

10 megjegyzés:

  1. Nagyon ötletes és én biztosan szeretném, de az elkészítését nem vállalom. Inkább megyek hozzád nyalakodni.:))

    Szuper jó az új blogruhád!!! Nagyon tetszik!!:)

    VálaszTörlés
  2. Jaj de jo otlet!Az enyemek is gyakran kernek nyalokat,de csak ritkan kaphatnak:))Kiprobalom,kivancsi vagyok nekik izlene-e ilyenforman.

    VálaszTörlés
  3. Köszi, Gizi! :)

    Edó, szerintem markánsabb ízű gyümölcsből frissen nyert lével biztosan finomabb lesz. Az eredeti recept málnalevet ír. Nálam csak narancs volt itthon :)

    VálaszTörlés
  4. Mekkora ötlet. Én is szívesen megkóstolom

    VálaszTörlés
  5. Szívesen nyalakodnék én is!:-))
    Csodaszépek a pillangóid!Nehéz volt őket befogni?:-))

    VálaszTörlés
  6. Bianka :)

    Andi, köszi! Nem volt nehéz, volt vagy három kattintás :))))

    VálaszTörlés
  7. Nagyon helyesek lettek! A lényeg a célszemély volt, ezek szerint neki eleget tettél:))

    VálaszTörlés
  8. Moha, így van. De málnával is kipróbálom majd, szerintem sokkal jobb lesz :)

    VálaszTörlés
  9. nekem az jutott eszembe hogy hurkapálca helyett ropira is lehetne rakni, lehet ilyen gagyi ropit kapni amin nincs só azzal szerintem beválhat :) amúgy tök jók lettek

    VálaszTörlés
  10. Anett, ez nagyon jó ötlet!
    Nálam nem nagyon készült mostanában ez a nyalóka, de tényleg meg lehet próbálni ropival:)

    VálaszTörlés