Túró Rudi fagyi

Saját ötlettől vezérelve alkottam ezt a fagyit úgy, hogy túrófagyiba egyszerűen csokidarabokat kevertem. A gyerekeknek készítettem, nagyon-nagyon ízlett nekik, szerintük az íze teljesen megegyezik a Túró Rudiéval.
Vaníliafagyit készítettem Egycsipet útmutatásai alapján, ahhoz kevertem túrót, citromhéjat és tejszínt, a végén pedig vékony csokilapocskákat. Ez megint egy olyan fagyi lett, aminél nem hiányzott a fagyigép, merthogy nekem még mindig nincs, na de majd talán most ...
Hozzávalók:
3 tojás sárgája
5 ek. cukor
1 vaníliarúd
fél citrom reszelt héja
1 púpozott tk. étkezési keményítő
2 dl tej
25 dkg túró
2 dl tejszín
csokilapocskák (most: Lidlből)

A vaníliarudat hosszában felvágtam, kikapartam a belsejét, és a magokat is és a rudat is beletettem a tejbe, amit feltettem főni. Közben a tojássárgákat kikevertem a cukorral és a keményítővel jó habosra. Mikor felforrt a tej, keveset hozzáöntöttem a tojásos keverékhez, elkevertem, majd a többi tejet is hozzöntve visszatettem a tűzhelyre, és kis lángon folyamatosan kevergetve besűrítettem, majd kihűtöttem. Habverővel hozzákevertem a masszához a túrót és a tejszínt. Műanyag dobozba zárva a fagyasztóba tettem. Egy óra múlva botmixerrel átkevertem, majd félóránként újra és újra. Mikor még nem fagyott meg teljesen, még keverhető állapotában beleforgattam a csokilapocskákat is. Készre fagyasztottam. Szobahőmérsékleten kb. 20 percet állnia kell, utána gombócolható, isteni finom fagyi.

9 megjegyzés:

  1. Hű, beindult a fagyigyár? Akkor én most azonnal 2, vagy inkább 3 gombóccal kérnék ebből!:)
    A túrórudira rá tudok függni, és ez a fagyiddal is így lenne, tuti.

    VálaszTörlés
  2. Ha eddig nem hiányzott, akkor most már minek? (-:
    Csodálatosak a fagyi kelyheid!! Csak bosszankodnál, hogy nem úgy sikerül, mint ahogy szeretted volna. Most -ha egyáltalán előfordulna ilyen- legalább tudsz arra hivatkozni, -mert nincs gépem! :-)

    VálaszTörlés
  3. Köszi Csajok! Hát, azért leegyszerűsítené az a gép a munkát egy cseppet. A citromfagyinál nagyon kellett volna, ott nem tudtam azt az állagot produkálni, amit szerettem volna. :)

    VálaszTörlés