Vaníliás krémes süti

Ez a nagyon egyszerű süti sok helyen megtalálható a neten "Intelligens krémes" művésznéven. Én Jucy variációját választottam, az eredetileg szörnyű nevet pedig megváltoztattam.
A süti maga nagyon puha, kicsit szivacsos/kocsonyás állagú. A családot erősen megosztotta, mégsem bántam meg, hogy elkészítettem, a különlegessége miatt. Egy masszából készül az egész, csak sülés közben a tészta három részre válik szét, lesz alja, teteje, és "krémje" is. Az igazi krémes sütiktől ugyan távol áll, de azért egy próbát megér. :)
Hozzávalók:
9 tojás
8 dl tej
9 ek. liszt
20 dkg vaj
25 dkg cukor
1 teáskanál vaníliakivonat
csipet só

A vajat a cukorral elkevert tejben megolvasztjuk. A tojássárgákat közben felverjük, beletesszük a vaníliát. A tojásfehérjékből a sóval kemény habot verünk. A közben kihűlt vajas-cukros tejhez  felváltva adagoljuk a tojássárgákat, a lisztet és a habot. Nagyon folyékony masszát kapunk, amit egy sütőpapírral bélelt, kb. 25x30 cm méretű tepsibe öntünk. 180 fokon 1 órán keresztül sütjük. Ha pirulna a teteje, alufóliával letakarjuk. Csak ha teljesen kihűlt, akkor lehet szépen szeletelni.

10 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta, kérhetek egy kicsit?

    VálaszTörlés
  2. Nagyon régen szemezek már ezzel a sütivel, de addig míg a neve "inteligens krémes" volt, nem tudtam vele megbarátkozni! - de ez most tényleg komoly ám.
    Hála Neked a neve is megváltozott, s azt hiszem hamarosan el is készítem.
    A Tied gyönyörüre sikerült, most már nagyon kiváncsivá tett az íze is.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szép lett, de nálunk csak egyszer készült, mert senkinek nem ízlett.

    VálaszTörlés
  4. Réka persze, Neked mindig! :)

    Viki, próbáld meg, de azért nagyon sokat nem lehet várni tőle. Remélem, azért nem fogtok csalódni :)

    Moha, nah igen... Nálunk azért elfogyott, de a kislány egyáltalán nem ette. Nem rossz az elgondolás, meg lehetne próbálni egy kicsit javítani rajta. Talán majd egyszer... :)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon guszta a tiéd, sokkal szebb mint amit én csináltam, de nálunk sem igazán ették :)

    VálaszTörlés
  6. Én sem készítem gyakran, ellenben mi nagyon szeretjük!
    Sok mindenre rájöttem a készítések során.
    Éspedig: ha lehet házi tojást használjak, vigyázat a tepszi méretére, mert kifut a massza,1 órát hagyjuk lassan sülni, nem nyitogatjuk a ler ajtaját,a lerben hagyjuk kihülni, és persze csakis hidegen szeleteljük.

    VálaszTörlés
  7. Bianka, köszi! Ez is egy tapasztalat. Nálunk elfogyott, de azért nem kísérte akkora ováció, mint mondjuk egy igazi krémest :)

    Juci, köszönöm szépen a tanácsaidat. Megyek Hozzád máskor is nézelődni :)

    VálaszTörlés
  8. Nálunk ez nagyon megy...imádja mindenki(legfőképp apa):-)szinte hetente csinálhatnám....

    VálaszTörlés