Rozsos kenyér


Hozzávalók:
30 dkg  BL80 liszt
10 dkg tönkölyliszt
20 dkg teljes kiőrlésű rozsliszt
2 evőkanál búzakorpa
3 teáskanál tengeri só
kb. 3,5-4 dl víz
3 dkg élesztő
1 teáskanál cukor
2 evőkanál olívaolaj

A liszteket összekevertem a búzakorpával és a sóval, beletettem az olajat is. A vizet meglangyosítottam, beletettem a cukrot, felfuttattam benne az élesztőt. Összedolgoztam a tésztát. Letakarva 20 percig pihentettem, majd újra alaposan átgyúrtam. Letakarva a duplájára kelesztettem. Megformáztam a kenyeret úgy, hogy a tésztából sodort kis rudakat keresztben ráfektettem a tetejére. A tepsiben addig kelesztettem, amíg a sütő 190 fokra bemelegedett. A kenyeret kb. 50 percig sütöttem, 20 perc után letakartam a tetejét. A rudak körben finom ropogósra sültek a tetején.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések