Burgonyás zsemle

Ezt a nagyon finom péksütit TücsökBogár konyhájában találtam. Nagyon megtetszett, már hoztam is a receptet. Nagy sikere volt, mert fantasztikusan finom, puha, tartalmas, önmagában is laktató még úgy is, ha nem kenjük meg semmivel. Ideális gyerekeknek tízóraira, ha nagyon sietünk, csak csomagoljuk és már mehet is a táskába. Ha sikerül időben felkelnünk és nem rohanunk annyira :)), finom májassal, körözöttel, vagy vajjal kenjük meg. 
A recepten csak annyit változtattam, hogy nem tettem bele tojást, egyébként teljes egészében Tücsök receptje.

Hozzávalók 16 db-hoz:
40 dkg finomliszt
15 dkg burgonya
2,5 dkg élesztő
5 dkg vaj
2 ek. cukor
1 tk. só
1 dl tej
1 dl víz


A burgonyát sós vízben, héjában megfőztem. Langyosan meghámoztam, krumplinyomóval összetörtem. A tejet, a vizet, a vajat és a cukrot összelangyosítottam, majd felfuttattam benne az élesztőt. A lisztben elkevertem a sót. Mindent összedolgozva bedagasztottam a tésztát. Kicsit hagytam kelni, majd újra átdolgoztam, és lefedve a duplájára kelesztettem. Lisztezett nyújtólapra borítottam, 16 egyforma részre vágtam. A tésztadarabokat zsemlévé gömbölyítettem, majd sütőpapírral borított tepsire sorakoztattam. A tepsin még egyszer megkelesztettem őket. (A tetejüket nem kell lekenni.)
180 fokra előmelegített sütőben 13-14 perc alatt megsültek.

5 megjegyzés:

  1. Nagyon jól sikerült :) ! Szívesen beleharapnék , nekem ugyanis ez a legkedvencebb péksüteményem .

    VálaszTörlés
  2. Ez a zsemlerecept nagyszerű. És ha valakinek ban ideje, energiája megsütni, akkor még gazdaságos is. Ezek a mostani zsemlék nem érnek egy hajítófát sem. Már fasírtba sem szabad beledolgozni őket. Ha tehetném, mindig házi zsemlét ennék! Mikor sütsz legközelebb? Mindenesetre kettőre zárd az előszobaajtót :)

    VálaszTörlés
  3. Tücsök, köszi szépen! :)
    Bianka, Neked is köszi! :)

    Trendo, szia! Jó, hogy jöttél :)
    Lesz még péksüti, ígérem! Csak időm lenne egy kicsit több...
    Dehogy zárom be az ajtót!! Gyere, hozz egy kis libazsírt hozzá, aztán jól megfalatozzuk :)

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm a szíves invitálást, lehet, hogy szavadon foglak! Én mostanában kacsahájat szoktam kiolvasztani. Bár szinte hetenként emelik az árát, de még megéri. A tepertőjét mecklenburgi roládhoz használjuk fel, hacsak a vejem nem ér oda előbb :) A zsírban pedig lassú tűzön pulykamedálokat szoktam konfitálni, ami aztán mindenhez jó, főzelékfeltétnek, vagy krumpli, rizskörettel.

    VálaszTörlés