Hagymás masnik

Hozzávalók:
50 dkg finomliszt
3 ek. kukoricadara
2 ek. búzakorpa
2,5 dkg élesztő
2,5-3 dl tej (mennyisége függ a liszttől)
1 tk. cukor
5 dkg vaj
2 tk. só
fél vöröshagyma
olívaolaj
Az olajon barnás színűre pirítottam az apróra vágott hagymát. A lisztben elkevertem a kukoricadarát, a korpát és a sót. A cukros tejet összelangyosítottam a vajjal, felfuttattam benne az élesztőt. Alaposan összedolgoztam a tésztát, majd lefedve a duplájára kelesztettem. A megkelt tésztát lisztezett nyújtólapon kissé átgyúrtam, majd  5-6 mm vastagságúra nyújtottam. A tésztából háromszögeket vágtam, mindegyik háromszögre kentem egy keveset (nem kell sok!) a pirított, olajos hagymából. A háromszögek átfogójánál lévő két csúcsot behajtottam, majd feltekertem a tésztát (mintha kiflit készítenék). 180 fokos sütőben, sütőpapírral borított tepsin szép aranyszínűre sütöttem a masnikat.

8 megjegyzés:

  1. Elég lesz két darab is belőle, mert most éppen egyedül vagyok:)) az alsó képen lévő 2 jobb oldali kiflit kérem szépen!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jol neznek ki! Barnim joizuen enne, neki nagyon bejonnek a hagymas peksutemenyek :)

    VálaszTörlés
  3. Tessék mondani a hagynát nem lehetne valamivel kicserélni? - de úgy, hogy azért hagyma íze is legyen ? - sajnos a nemlétező epén borzong a hagymától, de a lelkemet meg melengetné :-) Azért néha elcsábulok még akkor is ha utána fetrenget egy jó nagyot. Igy aztán és a két bal oldalit kérem, mert az a legkisebb, meghagyom Katának két jobboldali legnagyobbat :))

    VálaszTörlés
  4. Köszi lányok! :)

    Viki, dehogynem! Vöröshagymapor. Nem biztos, hogy ez epebarát, de talán kevésbé gyilkolássza az epét, mint a sima hagyma. :)

    VálaszTörlés
  5. Yasmine! Köszönöm az ötletet, de van már egy hagymafajta, amit még én is megeszem ezerrel, csak olyan jólesett egy kicsit viccelődni. Viszont a hagymapor sem rossz ötlet. Majd jövőre aszalok, aztán mozsarazok :))))))) --- jó, jó, tudom lehet kapni is :))

    VálaszTörlés
  6. A vöröshagyma fehér változatában kevesebb az irritáló illóolaj, epések is ehetik.

    VálaszTörlés