Sajtos ostya

Másik szilveszteri csemegénk volt ez a finom sajtos tallér. Anyukám készítette gyakran, mikor gyerekek voltunk. Akkor még nem lehetett üzletben ostyasütőt kapni, egy kedves ezermester barátunk készítette saját kezűleg, még a nyolcvanas évek elején. Én még ma is ezt használom, bár jó súlya van, amit a gáztűzhely felett kell forgatni, emelgetni. Viszont nagyon finom tallérok süthetők vele, amik melegen a legfinomabbak. Természetesen a mai elektromos ostyasütőkkel is tökéletes lesz a végeredmény.

Hozzávalók:
60 dkg liszt
1 csomag sütőpor
20 dkg reszelt sajt
2 tojás
20 dkg vaj vagy 25 dkg margarin
2 dl tejföl
só ízlés szerint (nálam 3 teáskanál)
egy marék egész köménymag

A lisztben elkeverjük a sütőport, a sót, a köménymagot és a reszelt sajtot, majd a többi hozzávalót hozzáadva tésztát gyúrunk. 2-3 centis golyókat formázunk, amiket a felforrósított ostyasütőben szép pirosra sütünk.

8 megjegyzés:

  1. Ezer éve nem ettem :-)

    Nálunk anyósom reszortja, ha nekiáll, 1 kg lisztből csinálja - egy egész délutánon át!

    VálaszTörlés
  2. Ysmine, de szépek! Vett Anyukám nekem ostyasütőt /ő is régen valami "vasszekérrel" sütötte:-))/, de eddig nem mertem kipróbálni.
    Most viszont, hogy itt a tuti recept, februárban megsütöm!:-) Köszi!!

    VálaszTörlés
  3. Viki :)) Nem kétperces munka, az biztos, de nagyon megéri. :)

    Latsia, próbáld ki, isteni. Gyerekkori ízek, igazi retro élmény. Elektromos sütővel ráadásul nem is tart olyan sokáig :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szeretem, de nincs ostyasütőm :(

    VálaszTörlés
  5. Ez olyan guszta, ha lenne ostyasütőm már állnék is neki!:-))

    VálaszTörlés
  6. Ezek szerint elektromos ostyasütőben is lehet sütni ? Ugyanis nekem villanytüzhelyem van, azon aztán forgathatnám :))
    Elvittem a receptet és köszönöm szépen :)) Gyönyörüek.

    VálaszTörlés
  7. Jajj, de gusztak! Paraom edesanyjatol kaptam egy ilyen sutot tavaly, azonnal kiprobaltam. Olyan finomsagosak!

    VálaszTörlés
  8. Bianka, még meg lehet próbálni gofrisütőben is. Úgy vastagabb lesz, nem az az igazi vékony, roppanós. De úgy is jó, én próbáltam már.

    Andi, örülök, hogy tetszik :)

    Viki, persze, a végeredmény ugyanaz. Igen, villanytűzhelyen egy darabig el lehetne forgatni. Kb. megszakadásig :DDD
    Elektromosban könnyen megy :)

    Judith, köszi :))
    Tényleg finom. A férjem ugyan tiltakozik a köménymag ellen, de azzal igazán jó, mikor a magok megpirulnak benne :)

    VálaszTörlés