Oreo keksz házilag

TücsökBogárnál láttam meg, ő pedig Gesztenyétől vette ezt a klassz receptet.
Megnehezítettem a saját dolgomat, mert nem volt itthon annyi kakaóm, mint kellett volna, ezért 10 dkg étcsokit olvasztottam bele. Így aztán nehezen állt össze a tészta, meg nem is lett olyan igazi fekete. De tanúsíthatom, hogy így is nagyon finom.
Az eredeti recept hozzávalói:
A kekszhez:
22,5 dkg liszt
12,5 dkg holland kakaópor
1 tk. szódabikarbóna
fél tk. sütőpor
12,5 dkg porcukor
12,5 dkg vaj
1 tojás
A krémhez:
5 dkg vaj
25 dkg porcukor
4 ek. tejszín
1 tk. vaníliakivonat

Először a krémet készítjük el. A vajat habosra keverjük a porcukorral, beletesszük a vaníliakivonatot és a tejszínt is. A hűtőbe tesszük, amíg megsütjük a kekszeket.

A lisztben elkeverjük a szódabikarbónát, a sütőport, a kakaót, a cukrot és a sót. Hozzáadjuk a vajat és a tojást, összegyúrjuk. A tésztát 3 mm vékonyra nyújtjuk, pogácsaszaggatóval kiszúrjuk. A kekszek tetejére rányomunk egy kisebb kiszúrót, ez adja a mintát. 180 fokos sütőben 6-7 perc alatt megsütjük. Vigyázzunk, ne szárítsuk ki túlságosan!
Miután kihűltek a kekszek, a krémmel megtöltjük őket.

14 megjegyzés:

  1. Na,addig nézem mindenhol,muszáj lesz elkészítenem a gyerekeknek:)

    VálaszTörlés
  2. Most már tényleg....:)
    Csodásak

    VálaszTörlés
  3. Yasmine!
    Nagyon klassz lett, örülök, hogy ízlik:-))
    A tésztát én sem tudtam egyben kinyújtani, de részletekben nagyon jól sikerült vele dolgozni.
    Szerintem még egy tojást is tehettél volna bele.

    VálaszTörlés
  4. Jaaj, köszönöm szépen a sok dicséretet!

    Gesztenye, pszt.. tettem bele.. :DD
    A csoki miatt muszáj volt. De ide az eredeti receptet írtam :) Megcsinálom majd mindenképpen a sok kakaóval is, isteni recept, nagyon ízlett :)

    VálaszTörlés
  5. Huu, de szepsegesek! Ki kell probalnom, hisz egyre-masra csabulok el a kepek lattan!

    VálaszTörlés
  6. Drága Yasmine, nagyon szépek lettek!:-)
    Mint minden, ami a kezeid közül kerül ki, ezek is remekművek!

    VálaszTörlés
  7. Tényleg szépek lettek!
    Pont ma készítettem el én is és nekem is gondom akadt a tésztával. Én is tettem bele plusz 1 tojást is és egy kis tejet is, de még így is kifogott rajtam. Végül nálam is kisebb részletekben került kinyújtásra a tészta. Hát meg kellett küzdeni érte, de nagyon finom lett!

    VálaszTörlés
  8. Köszönöm szépen, lányok!
    Judith, próbáld ki, finom nagyon!
    Andi, remélem, nem fogsz csalódni :)
    Panna, örülök, hogy ízlett!
    Latsia, köszönöm Neked is, jólesik a dicséret :)

    VálaszTörlés