Hamis marcipán

 
Ez a recept anyukámtól származik, még a nyolcvanas évek elejéről. Akkoriban - számítógép nem volt, telefon is alig - a kolléganők előszeretettel cserélgették a recepteket az irodában. Rengeteg ilyen értékes kis fecnink van abból az időből, ez az egyik legkedvesebb. Nincs olyan ünnep, amikor ne készítenénk. Nem kell megijedni a sok cukor láttán, mert ez nem hagyományos süti, inkább csak bonbonszerű falatka, amiből 1-2 darab is elég. 

Hozzávalók:
70 dkg kristálycukor
1,5 dl tej
38-39 dkg liszt (fele rétesliszt, fele finomliszt)
25 dkg margarin
1 púpozott evőkanál kakaó
kevés zöld mandulaaroma

A tejben felfőzzük a cukrot egészen addig, amíg a cukorszemcsék teljesen fel nem oldódnak. Állandó keverés mellett belefőzzük a lisztet, addig főzzük, amíg hólyagos nem lesz. Ezután levesszük a tűzről és még melegen belekeverjük a margarint. Alaposan elkeverjük benne, míg teljesen fel nem olvad. Kettéosztjuk a masszát. A felébe belekeverjük a kakaót, a másik felét a mandulaaromával világoszöldre színezzük.
Tálcára alufóliát terítünk, majd a kakaós masszát vizes késsel rásimítjuk, a tetejét a késsel szép simára eldolgozzuk. Erre rásimítjuk a mandulás masszát. Ezt is szép simára elkenjük. Gyorsan kell dolgoznunk, mert a massza hamar megköt.
Hűvös, szellős helyen fél napig száradni hagyjuk, majd éles késsel kis kockákra vágjuk. Jól záródó dobozban sokáig elállna, de nálunk még nem került rá sor, szinte azonnal elfogyott minden alkalommal. :)


13 megjegyzés:

  1. ebből most kapnék be egy-két szemet :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finom sütemény. A képek pedig csodálatosak lettek róla.

    VálaszTörlés
  3. ÓÓÓÓÓ de jóóóóóóó -- én úgy szeretem a marcipánt. El is viszem a receptjét, ha engeded, ha nem :)

    VálaszTörlés
  4. Hú nekem is nagyon tetszik,én a kekszes verziót szoktam készíteni,de kifogom ezt is próbálni!

    VálaszTörlés
  5. Csak annyit tudnék mondani, hogy:
    szó bennakad, hang fennakad, lehellet megszegik...
    Nem így készülnek véletlenül a házi szaloncukrok?
    Köszönöm az ötletet!
    :)

    VálaszTörlés
  6. Húú, de rég csináltam ilyet. Már elképzelésem sincs hol az én receptem, köszönöm, hogy most megosztottad velünk :)

    VálaszTörlés
  7. Köszönöm szépen!
    Viki, csak nyugodtan, szívesen adom!
    ingyom bingyom táliber, erre én is gondoltam már. Lehet, hogy karácsonykor átminősül szaloncukorrá :)
    Ditta, remélem ízleni fog :)
    Tücsök, köszi! :)
    babe, szívesen :)
    Kinga, parancsolj! :)

    VálaszTörlés
  8. Yasmine, ez szuper ötlet, s ráadásul korábban is elkészíthető. Húsvétkor kipróbálom.
    Hoztam Neked jó szót, mert régóta kedvellek, s a receptjeid, egyik legkedvesebb gasztro-blogbarátnőm vagy.:-))
    http://eszterszappan.blogspot.com/2011/03/egy-jo-szo-jatek.html

    VálaszTörlés
  9. Köszönöm Andikám, kedves Tőled! :)

    VálaszTörlés
  10. Nagyon örülök, hogy ráakadtam erre a gyorsan elkészíthető, finom édességre.

    VálaszTörlés
  11. Szia! Én kipróbáltam, tegnap előtt készítettem el, azóta az egyik tepsi a hűtőben másik a padláson volt és ma próbálom felvágni és nem tudom rendesen. az alja nem engedi. A teteje is még kicsit ragad. Mit ronthattam el, hogy nem kötött így meg? :/ Valami tipp?

    VálaszTörlés
  12. Szia!
    Most szilveszterre újra elkészítettem, és nekem tökéletes lett, 39,5 dkg simaliszttel dolgoztam, a többi hozzávaló ugyanaz volt.
    Két dologra kell figyelni szerintem. Az egyik, hogy a cukorkristályok teljesen feloldódjanak, különben kemény lesz. A másik, hogy a lisztből pontos mennyiség kell, és a liszttel is főzni kell. Persze vigyázva, hogy le ne égjen, de azért egészen addig, amíg látszik, hogy kezd összeállni. Mikor kenjük rá a tálcára, már akkor látszik, hogy percről percre keményebb a massza. Valszeg más típusú volt a liszted, vagy kicsit kevesebbet használtál, szerintem ez lehetett a gond. 37 dkg liszt pl. kevés hozzá, ezt magam is tapasztaltam. A 40 dkg pedig sok, akkor már alig lehet tálcára simítani. Ha margarin helyett vajjal készítjük, abból elég a 20 dkg is.

    VálaszTörlés