Mézeskalács húsvétra

Ezeket a mézeseket ajándékba készítettem húsvétra. Egy újfajta mézestésztát próbáltam ki, és nagyon meg vagyok vele elégedve. Könnyű vele dolgozni, sütés után szép sima a felszíne, és gyönyörű a színe. A tészta forrása: Moha.
Hozzávalók:
50 dkg liszt
10 dkg porcukor
25 g szódabikarbóna
1/4 csomag mézeskalács fűszerkeverék
25 dkg méz
6 dkg vaj/margarin
1 tojás
2 evőkanál víz
A vajat összeolvasztottam a mézzel. A lisztben elkevertem a szódabikarbónát, a mézesfűszert és a cukrot. Hozzáadtam a tojást és a vizet, majd a dagasztógéppel tésztát gyúrattam. Letakarva egy éjszakán át a hűtőben pihentettem. Másnap lisztezett nyújtólapon 3 mm vékonyra nyújtottam, kiszúrás után sütöttem. Zselatinmázzal bevontam, cukormasszával díszítettem. Ezek leírása itt található.


A kislányom barátnőjének készítettem a monogramos szívet:


4 megjegyzés:

  1. Szia!
    Kaptál valami meglepit a múlthéten?:)
    Már kezdek ideges lenni....

    VálaszTörlés
  2. Edina drágám, ne idegeskedj! Holnap/holnapután nézd meg a postaládádat, benne lesz a válasz :))
    Puszi!

    VálaszTörlés
  3. Gyönyörűségesek, igazi kis ékszerek az első képen a virágok

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szépek lettek! Örülök, hogy tetszik a tészta, és neked is megkönnyíti a munkádat. Hála Milner Angélának:)

    VálaszTörlés