Citromos fonatok

Édes kelttésztából készítettem ezeket a fonatokat, de nem a régi, megszokott receptemet használtam ezúttal. A tésztába nem tettem tojássárgáját, csak tojásfehérjét, és több cukrot, ill. citromlevet is. Finom, vattaszerű tésztát kaptam, vaníliás-citromos ízű, édes péksüteményt.
Én hajlamos vagyok túlkeleszteni a tésztát, pedig nem szabad, mert akkor nem lehet szépen fonni. Viszonylag kemény, rugalmas, nem ragadós tésztát kell készítenünk, hogy a fonatok szépen mutassanak. Ötös fonással fontam a kalácskákat, a fonás menete megnézhető itt.
Hozzávalók:
60 dkg finomliszt
1 cs. porélesztő
14 dkg cukor
2,5 - 3 dl tej
6 dkg vaj
2 tojásfehérje
1 citrom reszelt héja, és felének a leve
1 cs. vaníliás cukor
csipet só
A kenéshez:
1 tojás sárgája
fél citrom leve
porcukor

A lisztet a dagasztógépbe tettem, elkevertem benne a sót. Rászórtam az élesztőt és a cukrot. Egy csészében meglangyosítottam a tejet és a vajat egyszerre, ráöntöttem a lisztes keverékre, hozzáadtam a tojásfehérjéket , a citromlevet és héjat is. A géppel sima tésztát gyúrattam, majd hagytam egy kicsit pihenni. Újra átgyúrattam, majd lisztezett deszkán 10 egyenlő részre osztottam. Egyenként 5 kis szálból elkészítettem a fonatokat. Amíg a sütő melegedett, kelesztettem a kis kalácsokat, közben lekentem őket a mázzal. (A tojássárgájához hozzáadtam a citromlevet és annyi porcukrot, hogy sűrű masszát kapjak.) 180 fokos sütőben szép színűre sütöttem.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések