Citromos-csokis cupcake

 


Csokis muffint sütöttem az alábbiak szerint:
2 tojást 20 dkg cukorral, 5 dkg olvasztott vajjal, vaníliával habosra kevertem. 20 dkg lisztben elkevertem 1 csomag sütőport, csipet sót. Felváltva adagoltam a tojásos keverékhez a sütőporos lisztet, a 2 dl tejet, kakaóporral sötétre színeztem a masszát. A muffinpapírokat kb. félig töltöttem a masszával, 180 fokon 18 perc alatt megsütöttem a muffinokat.

Kétféle krémet készítettem:
A csokis krémhez felolvasztottam 2 tábla tejcsokoládét, megvártam míg a csoki visszahűl 28 fokra. Ráöntöttem 20 dkg puha vajra, és kézi mixerrel elkezdtem keverni. Mikor már kezdett a massza homogén lenni, apránként hozzáöntöttem 1 dl szobahőmérsékletű tejet, pici rumot.
A citromos krémhez 1 csomag vaníliás pudingporhoz kevertem 5 evőkanál cukrot, 1 evőkanál citromlevet, reszelt citromhéjat, 3 dl tejjel sűrűre főztem, kihűtöttem. 10 dkg szobahőmérsékletű vajat kevertem hozzá, 3 részletben.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések