Valentin-napi kekszek

 

50 dkg lisztből, 20 dkg cukorból, 30 dkg margarinból és 1 kávéskanál sóból tésztát gyúrtam. A tészta felét piros ételfestékkel megszíneztem. A tésztákat 2 sütőpapír között kb. 3 mm vastagra nyújtottam, hűtőbe tettem. A jól lehűlt tésztából szépen lehetett a szíveket kiszúrni. 180 fokos sütőben 13 perc alatt megsültek.

A díszítéshez 1 M-es tojás fehérjét 18 dkg átszitált porcukorral, kevés vaníliapasztával, 1 kiskanál keményítővel és 1 kiskanál citromlével habosra kevertem. 
A masszát több részre osztottam. Az írókához használt tojásfehérjébe pár csepp vizet tettem, amíg olyan sűrűségű masszát kaptam, amivel csíkot lehetett húzni.
A felületek kitöltéséhez használt terülőmázhoz a tojásfehérjemasszához kicsivel több vizet kevertem. Olyan sűrűnek kell lennie, hogy a felületre lassan csorgatva magától elterüljön, de azért még elég sűrű maradjon. Piros és lila gél ételfestékekkel dolgoztam.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések