Tejszínes kávétorta

 

Amikor piskótát sütök, már csak ezt a receptet használom. Az arányokon semmit nem szabad változtatni, így tökéletes, ahogy van. Annuskám receptje, eredetije itt:
Nálam kávéval és kakaóval ízesítve készült. 6 tojás fehérjét csipet sóval, 3 dkg vaníliás cukorral és 16 dkg porcukorral kemény habbá vertem, egyenként beledolgoztam a tojássárgákat is. Lazán beleforgattam 17 dkg átszitált finomlisztet és 3 dkg átszitált kakaóport. 45 ml tejben elkevertem 1 teáskanál Nescafé-t, beletettem 3 dkg vajat. Mikróban átforrósítottam, míg a vaj felolvadt benne. Lazán belekevertem a masszába. 22 cm-s tortakarikába öntöttem a tésztát, párszor az asztalhoz ütögettem a tepsit. Hurkapálcával kívülről befelé, majd belülről kifelé csigavonalban átkevertem a tésztát. 160 fokos sütőben 37 percig sütöttem.
A krémhez 25 dkg tejcsokoládét gőz fölött felolvasztottam, megvártam míg visszahűl 28 fokra. Ráöntöttem 25 dkg szobahőmérsékletű, puha vajra. Robotgéppel jól kihabosítottam. 1 dl szobahőmérsékletű tejben elkevertem 1 teáskanál Nescafé-t, majd kiskanalanként hozzákevertem a már habos krémhez, teljesen eldolgoztam benne. Megtöltöttem a tortát. A virágdíszek színezett fondantból készültek, a tetejére 1 dl habtejszín került (benne 1 kiskanál vaníliás cukor és fél tasak habfixáló).

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések