Magos kenyér


Ezt a kenyeret fehérkenyér tésztából sütöttem, mindössze annyit változtattam, hogy a lisztből 5 dkg-ot kicseréltem Graham-lisztre, ill. egy marék lenmagot dagasztottam bele a tésztába.
A bedagasztott tésztát kelesztőtálban a duplájára kelesztettem, megformáztam, sütőzacskóba tettem. Még kelesztettem, bevágtam a tetejét, a sütőzacskóba vizet spricceltem. Lezártam a zacskót, majd 200 fokos sütőben 40 percig sütöttem. Még forrón újra megspricceltem a tetejét.

Tapasztalat a sütőzacskókról:
Egy bizonyos multi saját márkás sütőzacskójával a következőképpen jártam: bagettet akartam sütni, nem is állítottam a sütőt a zacskón szereplő megengedett legnagyobb fokozatra, a sütőzacskó azonban gyönyörűen ráborult a tésztára, ráolvadt, szépen átölelte... Körülbelül, mintha zsugorfóliáztattam volna a bagettjeimet. Bagett + zacskó irány a szemét ...
Tehát mostantól csak és kizárólag Alufix márkájú, jóval drágább, ámde megbízható minőségű sütőzacskót fogok vásárolni. Csak halkan jegyzem meg, hogy csak ezt a kétfélét láttam a polcon ...


6 megjegyzés:

  1. Köszönöm szépen, igyekszem ... :-)))

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörű kenyérke, gratulálok. Én nyáron szüneteltetem a kenyérsütést, bár péksütit sütök azért most is, de minden elismerésem, hogy most is csinálod!

    VálaszTörlés
  3. Hát ez valami csodaszép!!! Gratulálok!

    Sütőzacsival jártam már én is pont így, ahogy te, sűrű szentségelés közepette...

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szép kenyér! Ügyes vagy!:))

    VálaszTörlés