Magos kifli

A gyerekek nagyon szeretik ezt a fajta kiflit, gyakran sütöm, ez az egyik kedvenc kiflitésztám, most magokkal szórtam meg.

Hozzávalók:
50 dkg BL80 liszt
2 ek. tejföl
2 tk. só
csipet aszkorbinsav (elhagyható)
2 ek.burgonyapehely (elhagyható)
4 ek. olaj
1 tk. cukor
20 dkg öregtészta
2 dkg élesztő

A tejet elkeverem a cukorral, tejföllel, majd meglangyosítom. Beleteszem az élesztőt, és megvárom, amíg felfut. Addig a lisztben elkeverem a sót, az aszkorbinsavat, a burgonyapelyhet, beleteszem az öregtésztát, az olajat, majd az élesztős tejet is. Bedagasztom a tésztát. Én kézzel szoktam dagasztani, jó alaposan. Ebben az esetben is sima, ruganyos tésztát kaptam. Kelesztőtálban, lefedve duplájára kelesztem. A tésztát kb. 20 perc kelés után még egyszer átgyúrom, nagyon jót tesz neki. Mikor a duplájára kelt, gyúródeszkán/gyúrólapon 16 egyforma részre osztom. Kifliket formázok a következő módon: a kis gombócot nagyjából négyzet alakúra nyújtom. Az egyik sarkánál elkezdem feltekerni, de a túlsó sarkát egy kicsit még megnyújtom, hogy minél több rétegből álljon, annál szebb lesz. Sütőpapírral bélelt tepsire teszem a kifliket. Még egyszer megkelesztem, közben bekapcsolom a sütőt, 180 fokra állítom. Ha megkeltek a kiflik, vízzel lespriccelem, majd magokkal megszórom őket. Ebben az esetben szezámmagot, lenmagot, napraforgómagot, és egy kis aprított zabpelyhet szórtam rájuk. Kb. 15-16 perc alatt megsülnek. A forró kifliket még egyszer megspriccelem hideg vízzel.


Jó étvágyat!

18 megjegyzés:

  1. Nekünk is ez az egyik kedvenc kiflitésztánk! Nagyon szépek a kiflieid!

    VálaszTörlés
  2. Sziasztok! Mi az az öregtészta???

    VálaszTörlés
  3. Köszi Kiskukta! :-))

    Emília! Az öregtészta egy előző este elkészített, másnapra túlkelt és kissé elfolyósodott élesztős tészta, olyasmi, mint a kovász, de nem az. Igazad van, leírhattam volna, meg is teszem majd egy külön bejegyzésben.
    Kenyér/kifli/zsemle sütésénél azért használjuk, mert jelentősen emeli a tészta minőségét, finomságát, foszlósságát.
    Igyekszem pótolni a hiányt. :-))

    VálaszTörlés
  4. de szép kiflik!! hmm... reggelire be tudtam volna tápolni párat! :)

    VálaszTörlés
  5. Köszi Miss Muffin! Nagyon szívesen adtam volna belőle langyosan, még ropogós volt. Még egy capuccinot is kínáltam volna mellé... Hmm? :-))

    VálaszTörlés
  6. :))) Vigyorgok magamban, ezt a kiflit terveztem be mára kenyér helyett, bár az enyéim nem szoktak ilyen csinik lenni. Gratula! ;)

    VálaszTörlés
  7. Yasmine,
    ez valami csodaszép!! Gratulálok!!!!

    VálaszTörlés
  8. Gyönyörű szép egyformák, én csak kis kifliket szoktam csinálni, de egyik kisebb, másik nagyobb, csiricsárék. :)
    Nagyon ügyes vagy!!! Gratulálok!

    VálaszTörlés
  9. Köszönöm lányok! Kedvesek vagytok! :-))

    VálaszTörlés
  10. Csodás kifliket sütöttél! :)

    VálaszTörlés
  11. Köszönöm, Ancsi! Igyekszem... Bár szakad rólam a víz a konyhában. Is. :-)))

    VálaszTörlés
  12. Nagyon szepen megformaztad oket! Errol mindig a Nagyim jut eszembe, o tekerte igy a kifliket, nyujtva egyik veget. Csak kivancsisagbol: szembol kezded a tekerest, vagy magad felol?

    VálaszTörlés
  13. Magam felől kezdem, a két végét pedig összecsípem. Megemelem egy picit, azzal is nyúlik még a tészta, így tekerem fölfelé. Nagyon szeretem csinálni, a zsemléket is. Egyáltalán nem fáradság, most is csak a meleg fáraszt. :-))

    VálaszTörlés
  14. 2 dl tej kell hozza? Mert ennyivel keszitettem! :)
    Koszi, mennyei lett!!!!

    VálaszTörlés
  15. én is a tejen problémázok:-). Kerestem nagy vadul, de nem leltem. A gondolomszerintemamennyit felvesz nem egy egzakt mennyiség, bár itt az sem szerepel :-). Pedig igen-igen szimpatikus recept :-)

    VálaszTörlés
  16. A tej lemaradt, valóban. 50 dkg liszthez nagyjából 2,5 dl tejet szoktam használni, de nem lehet megadni a pontos mennyiséget. Teljesen a liszt nedvszívó képességétől függ. Én a komáromi lisztet használom, azt tapasztaltam, hogy néha felvesz majdnem 3 dl folyadékot is, de nem mindig. Még az ugyanabból a malomból származó lisztek között is vannak különbségek.

    VálaszTörlés