Császárzsemle

Ez nem az eredeti formázása a császárzsemlének, majd azzal is jelentkezem egy másik alkalommal. Az eredeti recept után is kutakodtam, de sok helyen sokfélét írnak róla, így nem tudtam kideríteni. Így aztán én a tejfölös kifli tésztájából készítettem el.

A megkelt tésztát lisztezett nyújtólapra borítom, még egyszer átgyúrom, majd 14 egyforma részre vágom. A kis tésztából először egy gombócot gömbölyítek, majd egy kb. 40 cm hosszú rudat sodrok. Megkötöm, mint egy madzagot. Az egyik végét a sodrásnak megfelelően lefelé középre bebújtatom. A zsemlét megfordítom, majd a másik végét is a közepébe bújtatom. A végeket elrejtem a zsemle belsejében.


Sütőpapírral bélelt tepsire ültetem a zsemléket, majd újra megkelesztem őket. Vízzel megspriccelem, majd 180 fokos sütőben 16-17 perc alatt szép pirosra sülnek. Még forrón újra megspriccelem őket hideg vízzel.


A formázásról a videó itt:

26 megjegyzés:

  1. Mindig ájuldozok a péksüteményeidtől!

    Ez a zsemle is egy gyönyörűség!

    VálaszTörlés
  2. Szia! Hát lehet, hogy nem eredeti, de csodaszép:)

    VálaszTörlés
  3. pont tejfölös kiflihez kel a tésztám :D de ez a formázás valami nagyon jó ötlet!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szép lett! Tetszik!(A briósod is elnyerte a tetszésemet!)

    VálaszTörlés
  5. Nekem is most kel egy kalácstésztám, igaz kakaós része is van. Lehet megpróbálom,s felrakom. Köszi az ötletet!:-)) Nagyon szép a Tiéd!

    VálaszTörlés
  6. Ezek gyönyörűek lettek! Kipróbálom én is ezt a formázást. Készítettem régebben videó után másfajta formázással,beleszorult az ujjam a végén a sok hajtogatás után:)) És még nem is lett olyan szép,mint a tiéd!

    VálaszTörlés
  7. Már megint ámulok, milyen ügyes vagy!:)) Én még mindig csak próbálkozom és tanulok.....

    VálaszTörlés
  8. Kész az enyém is,de már sötét van. Rájöttem,hogy az én édes tésztám inkább briós lett:-).De az a csomózásos módszer tuti!

    VálaszTörlés
  9. Nagyon-nagyon szép! Ide érzem az illatát! :)

    VálaszTörlés
  10. Gyönyörűségeket találok nálad, nagyon ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  11. Én is beájultam:)))
    Előre bocs, de ezt muszáj lesz kipróbálnom!!!

    VálaszTörlés
  12. Csodaszépek lettek a zsömléid! :)))

    VálaszTörlés
  13. Nagyon szépek lettek a zsemléid.guszta.:)

    VálaszTörlés
  14. Gyönyörűek lettek a zsemlék! Nemrég tudtam csak meg, hogy a császárzsemle jellegzetes alakja a speciális hajtásából ered, s nem a beirdalásából. S most itt Nálad rátaláltam a hajtási technika titkára! ;)

    VálaszTörlés
  15. Örülök, hogy tetszik! :-))
    És könnyebb megcsinálni, mint az eredetit, amiért annyira rajongott a császár... :-DD
    A fáma szerint minden reggel kettőt kért belőle. :-DD

    VálaszTörlés
  16. Szia Beatbull!
    Valóban, nem a bevagdosós az eredeti, de nem is ez. :-)
    A speciális hajtogatós, amit említettél, az az igazi, de kicsit kényesebb meló. Nem nehéz, de nagyon el kell találni, hogy a hajtásvonalak szépek legyenek. Még én is gyakorolom. Majd egyszer hozom azt is :-))

    VálaszTörlés
  17. Már megint csk lesek! Csoda szép lett! A hagyományos formázással én is készítettem régebben zsömlét, de nem lett szép és könnyű sem volt.Nem is csináltam azóta, de most ezt fogom csinálni, mert ez nem nehéz, viszont annál szebb.Köszi!

    VálaszTörlés
  18. Ezt a formázást én is megcsinálom, gyönyörűséges. Kis fonottaskalácshoz is jónak látszik.

    VálaszTörlés
  19. Nem is gondoltam volna, hogy ekkora sikere lesz, de nagyon örülök neki! :-))

    VálaszTörlés
  20. Csak beköszönök gratulálni a sikeredhez!:-))

    VálaszTörlés
  21. szia!
    Mohánál láttam a belinkelve ezt a formázást és nagyon tetszik!

    VálaszTörlés
  22. Mindig tudtam, hogy PROFI vagy, meg kell sütnöm nekem is, annyira extrák a Tieid!!!
    Puszi!

    VálaszTörlés