Mákos és vaníliás csiga



Hozzávalók:
10 dkg mák
reszelt citromhéj
porcukor ízlés szerint
tej
vaníliás porcukor
10 dkg vaj
A megkelt tésztát lisztezett deszkára borítottam, 2 részre osztottam, de nem egyenlő nagyságúakra. A nagyobb részét mákkal töltöttem meg. A mákot az ízlés szerinti mennyiségű porcukorral és reszelt citromhéjjal összekevertem, és annyi tejet adtam hozzá, hogy kenhető legyen. A tésztát kinyújtottam, megkentem a máktöltelékkel, felcsavartam, kb. ötcentis darabokra vágtam. A vajat felolvasztottam. A csigákat egyenként belemártottam az olvasztott vajba, és úgy tettem a kb. 25x30 cm-es tepsibe, hogy a vajas részek érjenek össze. Így szépen szét lehet majd választani őket sütés után.
A tészta másik részét is kinyújtottam, vaníliás porcukorral szórtam meg, feltekertem, darabokra vágtam, ugyanúgy olvasztott vajasan tettem a tepsibe. A maradék vajat a csigák tetejére öntöttem.
A csigákat még egyszer megkelesztettem, majd 180 fokos sütőben kb. 35-40 perc alatt megsütöttem. A tetejét kb. 20 perc után takarni kell.

19 megjegyzés:

  1. De gyönyörűségesek!!!
    Ez büntetés így ebéd előtt.

    VálaszTörlés
  2. Klasszul néznek ki! Nagyon megívántam őket. Pont jók lennének a nálam készült bableves után!:D

    VálaszTörlés
  3. Yasmine ez már kínzás!!!! Imádom a csigát, de eddig csak kakaósan sütöttem. Mesések!!!!!!!!

    VálaszTörlés
  4. A mákosból kérekszépen, köszönöm :-)))

    VálaszTörlés
  5. Gabi, pedig inkább jutalomnak szántam :DD

    Sedith, így van! Bableves után tökéletes! :-))

    Gizi, köszi! :-))

    Viki, máris, egy pillanat! Parancsolj! :-)))

    VálaszTörlés
  6. Finom! :)

    Komolyan, nekem már az is növeszti a fenekemet, ha csak megnézem, amiket te nap mint nap kreálsz... :D

    VálaszTörlés
  7. Jaj az a mákos! Elgyengültem. Nagyon szép! Ki fogom próbálni. Imádom a csigákat, de mákosan még nem csináltam.

    VálaszTörlés
  8. Pont valami kakaós,csokis csigát terveztem, mert az egyik kollégám egyik nap 150 ft-ért vett kakaósat és kiváncsi vagyok én mennyiből hozok ki 10 nagyobbat. De azt hiszem mákos is lesz közte,nagyon szépek:-))

    VálaszTörlés
  9. Á én nem is szoktam vajba mártani őket, azt miért kell?

    VálaszTörlés
  10. Honnan tudod, hogy a mák a kedvencem??? De csigát még nem csináltam-majd most:DD

    Andi-akkor válnak el a keltek szépen egymástól, ha vajjal meg vannak kenve. Én is így szoktam.Bocsi a "közbedumáért":))

    VálaszTörlés
  11. Köszönöm, Boszi! :-))

    Egycsipet, háát, valóban nem nullkalóriás. :(
    De annyira finom!! Azért küldök egyet, jó? Vagy inkább ne? :DD

    Andi, nem számoltam össze, de szerintem jóval alatta van a 150-nek. Még így is, hogy a mák nem túl olcsó mostanság.

    Igaza van Trinitynek, a vajat azért használjuk, hogy szépen szét lehessen választani őket. Van aki olajat használ, de én imádom a vaj ízét, szerintem így lesz nagyon finom. Mert ilyenkor a vaj rá is pirul és ropogós lesz a teteje és az alja. A belseje meg finom puha. :-))

    Trinity, szerintem egy próbát mindenképpen megér. Nálunk egyébként a vaníliás jobban fogyott. Nem mindig tudok eligazodni rajtuk :DD

    VálaszTörlés
  12. Nálam most bármelyik jól fogyna, pedig azt hittem, nem vagyok éhes:D

    VálaszTörlés
  13. Aha,köszi. Idáig is szétjött a csigám,de talán úgy tényleg könnyebben jönne.:-)))
    Szerintem is lassan a mák is aranyáron lesz, jövőre rakok a kertbe,talán sikerülne.:-)

    VálaszTörlés
  14. Yasmine,a a vaniliás nincs megkenve vajjal belül? Ma sütnék!

    VálaszTörlés
  15. Nincs megkenve. Csak vaníliás porcukorral van megszórva. Elég az a vaj kívülre, különben nagyon zsíros lenne szerintem. Jó sütögetést!! :-))

    VálaszTörlés
  16. Köszi szépen,már el is fogyott,le se tudtam fényképezni.De nem baj,legalább tudom,hogy a kelt tészta a gyengéje a kölyöknek.:-))

    VálaszTörlés
  17. Most akkor jöhet a lekváros bukta, aztán az aranygaluska... Jó ízlése van!!
    Te Andi, jól felhizlalod, aztán rá se ismernek, ha hazamegy. Még a végén visszaküldik Hozzád!! :DDD

    VálaszTörlés
  18. megsütöttem...én lekváros-kakaósan...a tészta isteni finom, a családom odavan, köszi :)

    VálaszTörlés
  19. Enigma, köszönöm, hogy az olvasóm lettél!
    Gyere máskor is, szívesen látlak! :-))

    VálaszTörlés