Fokhagymás kenyér




Ez a kenyér nagy sikert aratott a családunkban. Miközben fontam a felső részét, éppen nagyon néztem kifelé az ablakon, úgyhogy szépen el is rontottam a fonást, de ez semmit nem vont le a kenyér értékéből. Foszlós, puha, fokhagymás ízű, nagyon kellemes kenyér lett belőle. Egy hátránya azért van, lekvárral nem annyira jó ...

Hozzávalók:
45 dkg BL80 liszt
10 dkg fehér tönkölyliszt
1 marék búzakorpa
2 tk. tengeri só
2 ek. olaj
25 dkg öregtészta
kb. 3 dl langyos víz (pontos mennyisége a liszttől függ)
1 tk. cukor
2 dkg élesztő
3-4 gerezd fokhagyma

A liszteket összekeverjük a sóval. A közepébe mélyedést csinálunk, beleöntjük a langyos cukros vizet, belemorzsoljuk az élesztőt. Megvárjuk, míg kicsit felfut, majd hozzátesszük az öregtésztát és az olajat. Alaposan bedagasztjuk a tésztát. Lefedve 20 percig kelni hagyjuk, majd beledagasztjuk a búzakorpát is. Újra átdolgozzuk a tésztát, majd megint lefedve a duplájára kelesztjük. Lisztezett deszkára borítjuk. Ha a tetejét fonással akarjuk díszíteni, akkor  a tészta kb. egyharmad részét félretesszük a fonáshoz. A többit kisodorjuk, az apró darabokra vágott fokhagymával megszórjuk. 



Feltekerjük a tésztát.



A félretett tésztát tetszés szerint megfonjuk. Lehetőleg ne úgy, mint én, hanem szép szabályosra. Ez a fonat most öt szálból készült.



Most úgy alakítottam a tésztát, hogy a fonott rész egy kicsit rálógjon az alsó tésztára. Sütőpapírral borított formába tettem, és addig kelesztettem még, amíg a villanysütő bemelegedett 180 fokra. Kb. 35 percig sütöttem, a sütés vége felé takartam a tetejét.





13 megjegyzés:

  1. Nem csodálom, hogy odavoltak érte...gyönyörű!!!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szép lett!!!! Én viszem a kacsazsíromat, azzal isteni lesz, és már vacsizhatunk is.

    VálaszTörlés
  3. Gyönyörű!!Nekem meg van most libazsírom,ahhoz tökletes!:-))lenne...

    VálaszTörlés
  4. Trinity, köszönöm szépen! :-))

    Gizi, jó ötlet! Huh, de finom lesz! :-))

    Andi, az se semmi! Egyik jobb, mint a másik! :-))

    VálaszTörlés
  5. Hát le a kalappal ismét! Én ilyen kenyeret max ünepre sütnék, de lehet akkorra sem, mert félnék, hogy elrontom. Szóval az én kenyereim egyszerű kinézetűek, nincs mit fotózni rajta, de a tieid..., egyik szebb mint a másik.

    VálaszTörlés
  6. Hat ha Te igy tudsz fonni ugy, hogy kozben az ablakon nezel kifele... akkor milyen az, amikor teljes figyelemmel csinalod?!? Gyonyoru! En meg kenyeret nem mertem sutni, pedig olyan regota vagyom mar ra. Sajnos nincs megfelelo edenyem hozza. Egyelore!

    VálaszTörlés
  7. Valamelyik nap eszembe jutott, hogy kellene egy fokhagymás kenyeret próbálni, a férjem nagyon bírná az ilyesmit. És tessék, te megsütötted és csodaszép és finom is lett, úgyhogy itt az ideje belevágnom a hétvégén. Libatepertővel... :DD

    VálaszTörlés
  8. Szia ! Rég jártam nálad, járkálok orvostól- orvosig. ááá De ma azért kicsit írok a blogba.. puszi

    VálaszTörlés
  9. Nálam van hagymalekvár!(csakazértis)

    VálaszTörlés
  10. Szazala, tényleg, mekkora ötlet! Megyek, megnézem! :-)

    VálaszTörlés
  11. Ez nagyon szép lett. Imádjuk a fokhagymát mi is.
    Hoztam díjat is, nálam átveheted.

    VálaszTörlés
  12. Szia!
    Holnap megpróbálok megint fonni!Izgulj értem!
    A pizzavirágod meg propeller lett.:-((
    De finom volt:-)))

    VálaszTörlés
  13. OK, szorítok!! :DD Mindent bele!!! :))

    VálaszTörlés