Kockás kalács



Ez a kalács teljes mértékben a fantáziám szüleménye, nemrég fogalmazódott meg bennem az ötlet. Azért is finom, mert sülés közben a kifolyó porcukros keverék  rákaramellizálódik a sütire, isteni illatot árasztva.

Hozzávalók:
kb.10 dkg darált mák
kevés tej
reszelt citromhéj
porcukor ízlés szerint
A megkelt tésztát nyújtólapon téglalappá sodortam, a széleit levágtam és félretettem, majd ebből lesz a keret. Hosszában 4 egyforma széles csíkot vágtam belőle. A mákot összekevertem a reszelt citromhéjjal, megcukroztam, tettem bele annyi tejet, hogy kenhető legyen. 2 csíkot megkentem a máktöltelékkel. Kb. 3 ek. porcukorhoz annyi tejet adtam, míg szintén kenhető lett, a másik két csíkot ezzel kentem meg.

A csíkokat feltekertem és középen elvágtam, így 2x4 rudat kaptam.

A tekercseket hosszában bevágtam, de nem vágtam teljesen ketté.

Sütőpapírral borított tepsire tettem a csíkokat, és a képen látható fonatot készítettem. A félretett tésztából keretet csináltam, ezzel fogtam össze a formát, és tüntettem el a kilógó részeket.

A tepsin még egyszer megkelesztettem a tésztát, majd 180 fokos sütőben kb. 35 perc alatt készre sütöttem. A tetejét kb. 20 perc sütés után takarni kell.


12 megjegyzés:

  1. Szia:) Na mire ide értem hozzád 10:13 óra de azért jó reggelt és viszek magammal egy kis finomságot.
    ha lehet.... puszi

    VálaszTörlés
  2. Tyű, te lány, már megint mit találtál ki! ;) Klassz lett!

    VálaszTörlés
  3. Ez már megint nem semmi,nagyon szép!
    Hogy jutott eszedbe? Valami szövésmintáról?
    Most a coldrexem helyett jobban esne!:-))

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szép és ötletes.Sajnos idáig nem ért el az az isteni illat,de el tudom képzelni.

    VálaszTörlés
  5. Jaj, de otletes, oriasi gratula!!! Hogy Te milyen kreativ vagy!!!

    VálaszTörlés
  6. Le a sapkával! Ragyogó ötlet és tökéletes kivitelezés! :) Nagyon-nagyon tetszik!

    VálaszTörlés
  7. Réka, persze, Neked (is) készült! :-))

    Egycsipet, köszönöm! :))

    Andi, nem tudom, néha csak úgy jön... Mielőbbi gyógyulást!! :-))

    Belly, Judith, Ancsi, köszönöm szépen! :-))

    VálaszTörlés
  8. Zseniális!!!
    Nem mondom, hogy 100%-ig értem, hogyan készült a rácsozat...De valószínű, bennem van a hiba.Ha esetleg egyszer lesz időd, leírod részletesen? Nagyon kíváncsi lennék, mert igen látványos!!!!! Csudafinom lehet!!!

    VálaszTörlés
  9. Szia Yasmine! Nagyon szép napot kívánok neked, és persze az egész családnak is... puszi

    VálaszTörlés
  10. Egy újabb remekmű!!!
    Csak tátom a számat...:DDD
    Egy szelet kérnék az Uramnak, mert imád minden mákos dolgot:)))

    VálaszTörlés
  11. Köszi, Réka, Neked is! :-))

    Gabi, köszönöm! Küldök szívesen! :-))

    VálaszTörlés