Színes kalács



Ez a kalács a jól bevált édes kelttésztámból készült, 1,5 adagból. Az összeállított tésztát háromfelé osztottam. Az első adag tésztát világosan hagytam és bedagasztottam. A második adag tésztát meggybefőtt levével világos barnás-rózsaszínesre színeztem, kevés liszt hozzáadásával ezt is bedagasztottam. A harmadik adag tésztát kakaóporral barnára színeztem és ezt is bedagasztottam. Mindhárom tésztát lefedve duplájára kelesztettem.

Mindegyik tésztából 4 rudat formáztam, majd vegyesen egymás mellé fektettem őket, a végüket összefogtam.

12-es fonással megfontam a kalácsot. Video itt:


A 6-os, 8-as és 12-es fonások ugyanazzal a módszerrel készülnek. Egy dolgot kell megjegyezni, hogy a felső szálat középre tesszük, az alsó szálak közül a szélsőt pedig felülre. Ha ezt a szabályt megtanuljuk és követjük, nem lesz nehéz a fonás elkészítése. Jobb és bal oldalon van egy-egy felső szál, a többi alsónak számít jobb és bal oldalon. Én így neveztem el őket és így tanultam meg a módszert. Erről majd írok egy külön bejegyzést rajzzal ellátva.

A kalácsot sütőpapírral borított tepsire fektetjük, még egyszer megkelesztjük. Tojás sárgájával lekenjük és 180 fokos sütőben kb. 35 perc alatt megsütjük. Az első 15 perc után takarni kell.

19 megjegyzés:

  1. Azt hiszem, megint csak valami ilyesmit tudok mondani: ANYÁÁÁM! EZ SZUPER!
    ...és gyönyörű és fenomenális és le a kalappal és...
    Elájultam. :)))

    VálaszTörlés
  2. Gratulálok, és fejet hajtok előtted!!! Ez nem semmi, csodás mesés, és gondolom irtó finom. Én már csak kakaós bögrével, vagy kávéval jövök hozzád ezután, cserébe a sok finomságért.

    VálaszTörlés
  3. Jaj, lányok!! Annyira örülök, hogy tetszik! :-))
    Egycsipet, megjöttek az islerek, küldöm a kalácsot! :-))
    Gizikém, köszönöm! Gyere csak, a kakaó is és a kávé is illik hozzá. Tejszínhabbal! :-))

    VálaszTörlés
  4. Yasmine, ez csodás lett, én még csak simán 3-as fonásnak mertem nekiállni. Gratulálok!

    VálaszTörlés
  5. Szia:) na ezt a finomságot meg is kóstolom,és viszek is belőle, amúgy is szeretem a kalácsot finom kakaóval. puszi

    VálaszTörlés
  6. Élvezet hozzád benézni, olyan gyönyörű dolgok születnek nap mint nap!

    VálaszTörlés
  7. Csak annyit tudok kinyögni: anyám borogass!

    Gyönyörűséges! Képesek voltatok belevágni??? :-))

    VálaszTörlés
  8. GYönyörűűű! Várom a rajzokat a fonásról,a gyengébbek kedvéért(:-))és már fonom is én is....Míg el nem felejtem,köszönet a kávéért-Gizinek,finom volt tegnap:-)))

    VálaszTörlés
  9. Kiskukta, köszönöm!! :-))
    Réka, puszi :-))
    Vegavarázs, nagyon köszönöm! :-))
    Viki, köszi! Képzeld, galád módon bele is vágtunk, utána meg felfaltuk, egy morzsa sem maradt! :DD
    Andi, igyekszem! Könnyelműen megígértem, persze fogalmam sincs, hogy ezt hogy lehet lerajzolni... Majd kitalálok valamit :-))

    VálaszTörlés
  10. Talán színezd ki és akkor "a pirosat a kékre, majd a lilára azöldet"...:-))
    Mit szólsz??

    VálaszTörlés
  11. Jó, megpróbálom. Valami majd csak lesz :-))

    VálaszTörlés
  12. Atyaég! Én még a nyolcas fonással sem boldogultam! Ismét emelem kalapom! Gyönyörű! :))

    VálaszTörlés
  13. Köszönöm Boszi! Szerintem a hatossal kell begyakorolni, a többi ugyanaz. Hatos-nyolcas-tizenkettes egy kaptafára megy. Megpróbálok segíteni benne, ki fogom találni, hogy lehet ezt normálisan lerajzolni, és akkor menni fog, mert alapvetően nem nehéz. Csak az alapszabályát kell megtanulni :-))

    VálaszTörlés
  14. Yasmine,
    le a kalappal előtted....Mindenről lemaradtam-egész héten nem olvastam szinte egy receptet sem...Majd igyekszem bepótolni:)

    VálaszTörlés
  15. Köszönöm Trin! Rengeteget dolgoztál, pihenj egy kicsit!! :-))

    VálaszTörlés
  16. Szia, szép délutánt neked...:))Sok puszi

    VálaszTörlés
  17. Csak beköszönök!:-))Szia!

    VálaszTörlés
  18. Küldtem Neked valamit:
    http://palocprovence.blogspot.com/2009/10/blogger-oscar-dij.html

    VálaszTörlés
  19. Szia Andi! :-))

    Palócprovence, máris megyek!! :-))

    VálaszTörlés