Fonott muffinzsemle




Csapongó fantáziám legújabb szüleménye ez a sajtos zsemle változat, tízóraira ideális, a sajt miatt tartalmas és finom.
A tésztája a vajas kelttésztámé, kb. 5 dkg keménysajttal töltöttem meg. A formázáshoz egy-egy zsemlényi tésztadarabot kisodrunk, 2x4 db csíkra vágjuk.  A képen látható módon megfonjuk: 4 szál vízszintesen, 4 szál függőlegesen.

A közepére sajtkockát teszünk, majd a 4 sarkát összefogjuk, és megfordítva muffinpapírral bélelt muffinformába tesszük.



Kb. 180 fokos sütőben 15-16 perc alatt szép aranyszínűre sütjük.

A fonatok teteje ropogósra pirul, a sajt itt-ott kicsordul a rések között, de ez cseppet sem árt a péksütinek, sőt ...

Jó étvágyat !!!

21 megjegyzés:

  1. Alulra kerül a sajt, és mégis így kicsordul a tetején? Nagyon- nagyon jól néznek ki!

    VálaszTörlés
  2. Tyűűűűűűű! :) Tényleg nem ér vacsora után benézni hozzád. :D

    VálaszTörlés
  3. Nem hiszed el: megláttam a címet-és tudtam, ez tőled lesz..Nyertem:)
    Csodaszépek!!

    VálaszTörlés
  4. Gyönyörűséges!:-))
    Már megint újat tudtál "csűrni-csavarni":-))

    VálaszTörlés
  5. Yasmine... Én nem találok szavakat!

    Hallatlan kreatív vagy! Hozom az uzsonnás dobozomat!

    VálaszTörlés
  6. Yasmine ez megint egy meseszép, és gondolom milyen nagyon finom alkotás tőled!!! Nagyon ügyes vagy!!! Reggel hozom a kávét, a maradék fánkomat cserébe egy sajtos zsemléért.

    VálaszTörlés
  7. El nem tudtam képzelni, hogyan lehet megoldani ezt a fonogatást. Most már igen. :) Nagyon étvágygejesztőek, szívesen megkóstolnám én is. :)

    VálaszTörlés
  8. Jaj, Yasmine! Neked olyan ügyes kezeid vannak! Gyönyörűek!!

    VálaszTörlés
  9. Ez fantasztikus ötlet! Én mindig csak olyan unalmas kis muffinokat láttam eddig. Rácáfoltál erre rendesen. Még ezt is meg lehet bolondítani!

    VálaszTörlés
  10. Ezek annyira szépek!!! Nem ér a nevem, ilyen nekem is kell!
    Jó volt benézni hozzád, megint:)

    VálaszTörlés
  11. Háááááát meg sem tudok szólalni :::::::)))))))))) Csodásak !!

    VálaszTörlés
  12. Vesta, köszönöm! Igen, kicsordul, mert a sajt viszonylag nagy méretű a tésztához képest. :)

    Egycsipet, pedig örülök Neked vacsora után is! :))

    Köszönöm Ági! :-))

    Trinity, köszi, lassan megismerjük egymást :))

    Andi, köszi, igyekszem! :))

    Viki, örülök hogy tetszik, máris csomagolom! :))

    Gizi, megegyeztünk, várlak! :-))

    Sedith gyere, szívesen megkínállak! :))

    Boszi, köszönöm! :-))

    Sándor, köszönöm! Ha tésztát kapok a kezembe, össze-vissza variálok, aztán valami alakul belőle.. :))

    Citromfű, gyere máskor is, örülök Neked! :-))

    Krisztina, köszönöm szépen! :-))

    VálaszTörlés
  13. Jaj de jóóó! Majdnem hasonlót sütöttünk! :D
    Ez a sajtos megoldás zseniális!
    Gyakori vendég lesz az asztalunkon. :)

    VálaszTörlés
  14. Valai csodalatosat alkottal ujra! Hihetetlenul kreativ vagy! Szivbol gratulalok, csodasan neznek ki! Amint lesz jo lisztem, ki kell probalnom! Viszem a receptet!

    VálaszTörlés
  15. Yasmine,
    Ezek fantasztikusak lette!!!!
    Tényleg nagyon kreatív vagy, gratulálok én is:DDD Én is viszem a receptet.

    VálaszTörlés
  16. Nagyon tetszik az ötlet, legszívesebben azonnal megcsinálnám.... jajj, még 2 óra munka. :D
    Nagy vagy, mint mindig;)

    VálaszTörlés
  17. Gyönyörűek! Micsoda ötlet!!!

    VálaszTörlés
  18. Raindrop, igen láttam, gyönyörű kalácskák! :-))
    Judith, DebiGabi, köszi szépen! :-))
    Timus, köszönöm! :))
    Kiskukta, köszi, néha csak úgy jön.. :))

    VálaszTörlés
  19. Szia :) jó reggelt, látom megint, kitaláltál valamit egy finomságot.:)

    VálaszTörlés
  20. Kicsit nem figyelek és sok gyönyörűséget találok az oldaladon... Gratulálok Yasmine, rendkívül ügyes és kreatív vagy!

    VálaszTörlés