Diós pogácsa


Mikor megláttam Raindropnál ezt a pogácsát, kíváncsi lettem, vajon hogy működik együtt a sajt és a dió egy sós sütiben. Mondhatom, remekül! A piruló dió és a lágy sajtos tészta nagyszerű összhatást kelt. Valóban nagyon finom, mindenkinek ajánlom!

Hozzávalók:
50 dkg liszt
24 dkg vaj
20 dkg krémsajt
2 tojás
3 tk. só
4 dkg élesztő kevés tejben felfuttatva
a kenéshez 1 tojás
dióbél

A lisztet a vajjal elmorzsoljuk, összedolgozzuk a többi hozzávalóval. Lefedve megkelesztjük a tésztát. Lisztezett munkalapon kisodorjuk kb. 1,5 cm vastagra. Tetszés szerint kiszaggatjuk, sütőpapírral bélelt tepsibe rakosgatjuk. Kicsit pihentetjük, majd felvert tojással lekenjük. A pogácsák tetejére diót teszünk. 180 fokos sütőben 20-25 perc alatt ropogós-illatosra sülnek.

11 megjegyzés:

  1. Hmm-hmm, valami ilyesmi kell nekem, szilveszterre... ? Nagyon mutatósak és finomnak ígérkeznek. :))
    A krémsajt milyen krémsajt volt?

    VálaszTörlés
  2. Egycsipet, bizony, szilveszterre is szuper lenne! Tudod, a házilag csöpögős :DD

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szép,réteges.Én is ilyesmit keresek szilveszterre.Még nem tudom.....

    VálaszTörlés
  4. Jaj de jó! :)
    Nagyon örülök, hogy nektek is ízlett!
    Én azóta már megcsináltam újra!
    A szivecskés forma pedig igazán mutatóssá varázsolja. :)

    VálaszTörlés
  5. Yasmine ezek olyan gyönyörűek, hogy bevágok két tejfölt csöpögni a hűtőbe most azonnal.

    VálaszTörlés
  6. Nagyon guszták, és csábítóak lettek!!! Látszik hogy a szívedet is belesütötted. :)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon guszták.....meg is kívántam a sok édesség után!!

    VálaszTörlés
  8. Belly, köszi! Nálam is elkészül szilveszterre :))

    Raindrop, köszi! Remek a recept, nagyon örültem neki. Itt is ismétlés következik :))

    Moha, köszi szépen! Nálam is csöpög :))

    Gizi, köszi! Bizony, bele! :D

    Trinity, igen, kicsit sok volt most az édes. Igazi felüdülés :))

    Egycsipet, :))

    VálaszTörlés
  9. Szóval ez a "pogácsa szívből":-))
    Nagyon guszták!:-))A mamám nagyon sokszor evett a pogácsához,kenyérhez is diót. Nem jutott eszébe belesütni.:-)) Bár volt egy diós laska receptje..Meg is keresem:-)))

    VálaszTörlés
  10. Igen, szívből. És pont olyan finom is lett. :)Várom a diós laska receptjét, nem ismertem :))

    VálaszTörlés