Gesztenyés tornyok


Ezekben az ünnepek előtti, szaladgálással teli, kaotikus állapotokban sem bírjuk édesség nélkül. Ezért villámgyors, sütés nélkül készült édesség került az asztalra.

Hozzávalók:
2 cs. mirelit gesztenyepüré
8 dkg margarin/vaj
8 db babapiskóta
1 cs. vaníliáscukor
rum
A forgatáshoz:
kristálycukor
A belsejébe:
magozott meggybefőtt
kevés marcipán
A díszítéshez:
bevonócsoki és/vagy tojáshab

A gesztenyemasszát felolvasztottam, a babapiskótát aprítógéppel porrá őröltem. Összeállítottam a masszát, hűtőben kb. egy órát állni hagytam.  A marcipánmasszából pici golyókat formáztam, akkorákat, amekkorák a meggyszemek beljesébe beleférnek. A gesztenyés masszából kb. 4 cm átmérőjű golyókat formáztam, mindegyik közepébe egy marcipános meggyszemet rejtettem. Formázáshoz az alábbi kézikészüléket használtam (kedvenc konyhafelszerelési boltom vadonatúj terméke):

A golyókat egyenként kristálycukorba forgattam, belenyomtam az összecsukott formába. A formát szétnyitva szép kis tornyokat kaptam.

A díszítéshez a Mikulás tortából megmaradt olvasztott csokit és tojáshabot használtam fel.


12 megjegyzés:

  1. Yasmine!
    Csak ámulok és bámulok :))) Csodásak:)
    Nagyon dekoratív tornyocskák lettek:))))

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszták!!! Olyan csábítóak, vettem is belőle. A képek pedig igazi karácsonyi hangulatot árasztanak. A kézi készülék szuper!!

    VálaszTörlés
  3. Bocsika, megkérdezhetem, hogy hol is lehet ilyen kis készséget kapni?

    VálaszTörlés
  4. Nagyon édes tornyok, s milyen türelmed volt,még ki is diszítetted:-)))

    VálaszTörlés
  5. Krisztina, köszönöm! :))

    Gizi, köszi! Ugye hogy fincsi? :))

    Tagi, vidéki nagyváros ezer-aprócikk boltjában. Ha pontosabbat szeretnél tudni, emailben megírom (várom a mailcímedet) :)

    Andi, annyira egyszerű volt! Már úgy hozzászoktam az írókához :))

    VálaszTörlés
  6. Húha, összefutott a nyál a számban! :D Csodás lehet!

    VálaszTörlés
  7. Nekem van ilyen tornyom,fehér színű,de eddig nem találtam rá túl sok receptet.Köszi.Vihetem?

    VálaszTörlés
  8. Egycsipet,köszi! :))
    Belly, persze, szívesen :))

    VálaszTörlés
  9. Ó, kell nekem mazochista módon éjjel jönni hozzád....Nagyon gusztusos!!!!Egy most lecsúszna:)))

    VálaszTörlés
  10. Remekül néz ki!
    Ha nem gond én is kipróbálom, és ha tetszik mindenkinek, bekerül a karácsonyi menübe!
    Hol lehet pontosan ilyen "készüléket" beszerezni?
    Köszönöm!

    VálaszTörlés
  11. Köszi Trin, nekünk is lecsúszott jó pár :))

    Alex, szerintem nem fogsz csalódni, finom nagyon! Ezer-aprócikk/konyhafelszerelés üzletben vettem, de hasonlót láttam százforintosban is :)

    VálaszTörlés
  12. Szia Yasmine
    Nagyon jól néz ki, és biztos fincsi ügyes vagy.:)
    szép estét,neked puszi

    VálaszTörlés