Bürgermeister kalács

Az eredeti ötletet Lajos Mari karácsonyi sütiskönyvében találtam, az összetétel azonban saját kísérletezéseim eredménye. Valóban lehetne ünnepi kalács is, nálunk most csak úgy hirtelen ötlettől vezérelve készült. Nagyon finom, szaftos, puha kalács háromféle ízzel kombinálva.
Hozzávalók:
A túrótöltelékhez:
25 dkg túró
1 tojás sárgája
ízlés szerint porcukor
van. cukor
reszelt citromhéj
1 ek. tejföl
1 kk. búzadara
A diótöltelékhez:
10 dkg darált dió
ízlés szerint porcukor
rum
kevés tej
A máktöltelékhez:
10 dkg darált mák
ízlés szerint porcukor
reszelt citromhéj
kevés tej

Amíg kel a tészta, elkészítjük a töltelékeket. A mákos és diós töltelékhez annyi tejet adunk, hogy éppen kenhető legyen a massza.
A megkelt tésztát lisztezett nyújtólapra borítjuk, kisodorjuk, majd hosszában három csíkra vágjuk.
Mindhárom csík közepére halmozzuk a töltelékeket.
Mindhárom csíkból rudat formázunk.
A rudakból hármas fonatot készítünk, sütőpapírral borított sütőtálba helyezzük. A tésztát érdemes formában sütni, a sok töltelék miatt ugyanis szétesne a kalács, még formában is kireped itt-ott.
A tepsiben még egyszer megkelesztjük, majd 180 fokos sütőben kb. 50 percig sütjük. Az első 15 perc után a tetejét takarni kell.

14 megjegyzés:

  1. Gyönyörűséges!!!!! Nem jutok szóhoz, már megint olyan csodával leptél meg!!!! Én hoztam az ebédet, és akkor cserébe viszem a kalácsot. Már csak a köztünk lévő távolságot kellene valahogy legyőznünk.:)

    VálaszTörlés
  2. Beautiful and delicious! Compliments!

    VálaszTörlés
  3. Ezt én is szoktam sütni, valóban eszméletlen finom!
    Megint gyönyörű lett, Yasmine!!!!

    VálaszTörlés
  4. Én is megsütöttem már, de bezzeg az fele ilyen szép sem lett. :D Nagyon jól néz ki!

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm, Gizikém! Gondolkodom erősen, hogy lehetne leküzdeni a távolságot. Az ilyen cseréknek nem tudok ellenállni :))

    Thank you Nina, it is very kind of you :))

    Trinity, köszönöm szépen! :))

    Egycsipet, nem hiszem ám! Ismerlek már, híres vagy a gyönyörű sütijeidről. Megyek is mindjárt az isler receptedért :))

    VálaszTörlés
  6. Gyönyörűűűűű, ahogy a lányok írták!!!!

    VálaszTörlés
  7. Ah! Szentséges szűzanyám! Gyönyörű és sajnos elképzeltem az ízét is mellé :-) Nagyot nyelő smiley :-))

    VálaszTörlés
  8. Szia.
    nálatok is nagy hó eset?Mi nem rég voltunk kint kicsit hógolyózni,Bonca úgy élvezte, és most itt alszik mellettem.:))Puszillak és további jó pihenést neked.

    VálaszTörlés
  9. Ez a kalács, nagyon fantasztikus, és gondolom az ízvilága is mennyei. nagyon ügyes vagy..

    VálaszTörlés
  10. Nagyon szépséges ezzel a három töltelékel!:-))

    VálaszTörlés
  11. Hát ez megint gyönyörű lett Yasmine! Látom a sütőtál is jól szuperál!:))

    VálaszTörlés
  12. Hát ez fantasztikus ahogy kinéz, van még belőle egy kis csücsök?

    VálaszTörlés
  13. Yasmine! Ez valami fantasztikus!!!!!!!!

    VálaszTörlés
  14. Nagyon szépen köszönöm Mindenkinek! :))

    VálaszTörlés