Diós fonat


Nagyon szeretjük az édes kelttésztát. De hát ki nem?? Ezúttal diós kalács készült az alábbiak szerint:

Hozzávalók:
20 dkg darált dió
20 dkg porcukor
reszelt citromhéj
1 tk. vaníliakivonat
pici rum
1 - 1,5 dl tej

A tejet a porcukorral felforraltam, belekevertem a diót. Pár perc főzés után lehúztam a tűzről, ízesítettem, majd kihűtöttem.
A megkelt tésztát lisztezett nyújtólapra borítottam, elfeleztem. tészta első felét kinyújtottam, megkentem a diós töltelék felével, feltekertem. Ugyanígy jártam el a tészta másik felével is. Mindegyik rudat hosszában kettévágtam, így összesen 4 fél rudat kaptam. A vágott felükkel felfelé egymás mellé tettem őket, majd négyes fonatot készítettem.

180 fokos sütőben majdnem egy órán keresztül sütöttem, 25 perc után fóliával lazán letakartam a tetejét. Viszonylag nagy adag a tészta, kellett neki ennyi sütés, hogy belül a közepe is átsüljön.

Kihűlés után szeleteltem, egy nagy pohár hideg tej volt a kísérője.
Jó étvágyat!!

16 megjegyzés:

  1. Na ebbe aztán tényleg belekordult a gyomrom. Elképzelem ahogy a dió és az édes kelt tészta szétomlik a számban. Mmmmmmm. Már vizionálok....:))

    VálaszTörlés
  2. Jéééézus, az a fonat! Csak nyelem a nyálam...

    VálaszTörlés
  3. Atyaég, de gyönyörű! :D
    Mákos, diós, kakaós kelttészta, egy pohár hideg tejjel bármikor jöhet!

    VálaszTörlés
  4. Én ezt egy régi szakácskönyvem alapján sütöm és ott azt ajánlják, hogy ne a hagyományos diós tölteléket készítsük, hanem 2 tojásfehérjét kicsit verjünk fel és azt keverjük a darált dióhoz. Nekem bejön, mert nem azzal a nehéz, nedves töltelékkel kell megküzdeni a tésztának. Ráadásul a fehérje jobben köt is. A sárgájával pedig kívülről kell bekenni a sütés előtt.
    A fonatod gyönyörű!

    VálaszTörlés
  5. Bocsi Benzsi, nem akartam bekavarni a "rendszerbe" :DD

    Egycsipet, köszi. Egy szeletkét? :))

    Raindrop, ugye? Mondom én, hogy csak jó lehet. Köszi a dicséretet! :))

    Iri, köszönöm szépen! :))

    Saját levében, nagyon köszi az ötletet! Tényleg jó az elgondolás, úgy biztosan magasabb lenne a kreálmány, a tojássárgájától meg szép fényes. Legközelebb kipróbálom a módszered! :))

    VálaszTörlés
  6. Jééééééééééééééézusisten :-))

    Ez valami meseszép! Szinte az illata is érzik!

    VálaszTörlés
  7. GYÖNYÖRŰ!!!!!! Megint mesésen szépet, és gondolom istenien finomat készítettél!!! Hoztam a tányéromat, és a bögrémet.:)

    VálaszTörlés
  8. Nagyon mutatós, és ízre is finom lehet.

    VálaszTörlés
  9. Csudaszép! És csak finom lehet, nagyon beindult a fantáziám. :)

    VálaszTörlés
  10. Juj de nagyon guszta!:-))Mákkal is de jó lehet!
    Próba tuti!:-))

    VálaszTörlés
  11. Kukkants be hozzám légyszi!

    VálaszTörlés
  12. Nagyon szépen köszönöm a sok dicséretet. Tényleg jól sikerült. Majd hozok még ilyeneket több variációban is. :))

    VálaszTörlés
  13. Hihetetlenül kreatív vagy! Nagyon szép lett! :))

    VálaszTörlés
  14. Te jo eg! Hogy en mikrol maradtam le!!!! Ez fantasztikusan nez ki!

    VálaszTörlés