Áfonyás csíkos keksz

Zsuci konyhájában láttam ezt az ötletet, és annyira megtetszett, hogy azonnal kipróbáltam. Nagyon egyszerű elkészíteni, finom, porhanyós keksz a végeredmény.
Hozzávalók:
A tésztához:
18 dkg vaj
11 dkg porcukor
1 cs. vaníliás cukor
3 tojás sárgája
34 dkg liszt
csipet só
A töltelékhez:
15 dkg aszalt áfonya
3 ek. cukor
1 citrom héja és leve
A tésztához a hozzávalókat gyorsan összegyúrjuk, hűtőben egy órát pihentetjük.
Az áfonyát összekeverjük és összeforraljuk a cukorral, belereszeljük a citrom héját, belefacsarjuk a levét. Botmixerrel pürésítjük.
A tésztát lisztezett nyújtólapon téglalap alakúra kinyújtjuk, majd 5 egyforma szélességű csíkra vágjuk. 4 csíkot megkenünk az áfonyás masszával. Egymásra tesszük a csíkokat, a legfelső csík üres marad. A rudat alufóliába csomagoljuk, jól behűtjük (1-2 óra). Ez nagyon fontos, így tudjuk szépen felszeletelni, így nem csúsznak szét  a tésztalapok. A tésztát előző este is elkészíthetjük, másnap csak sütni kell.
A rúdból 3-4 mm vastag lapkákat vágunk, a kekszeket sütőpapírral borított tepsin, 180 fokos sütőben 14-15 perc alatt megsütjük. Jó étvágyat!

29 megjegyzés:

  1. Hűűű de ennék most egyet! :)

    VálaszTörlés
  2. Marha jól néz ki....én is ennék..kettőt is! :-)

    VálaszTörlés
  3. Óóó, ez: :))) lemaradt. :)
    Szóval, jut még nekem is? :D

    VálaszTörlés
  4. Nagggyyon tecccik! Ezt muszály lesz megsütni. Micsoda ötlet.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon-nagyon jól néz ki és nem is bonyolult! Eltarthatósága szerinted hasonló az aprósütikéhez?

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szép és én imádom az áfonyát!

    VálaszTörlés
  7. Látom, te türelmesebb vagy! :-))) Nagyon szépek! És ugye milyen finomak is?!

    VálaszTörlés
  8. Livi, Andi, Csipet, persze! És köszi! :)
    Daisy, köszi! Az ötlet Zsucié :))
    Benzsi, szerintem igen, jól záródó dobozban 2-3 hétig biztosan eláll :)
    Limara, köszönöm! :)
    Moha, köszi! Én is imádom! :)
    Zsuci, előző este későn csináltam a tésztát. Másnap szeleteltem és sütöttem. Köszönöm a remek ötletet! :)

    VálaszTörlés
  9. Na én is ideértem, nem ám megenni mindent előlem Lányok!:-)
    Én is kééérek, de jópofák!

    VálaszTörlés
  10. Hűűűűűű, ez nagyon mutatós!!!

    VálaszTörlés
  11. Hu, az szuperjol nez ki! Biztosan finom is lehet! Receptet mentem!

    VálaszTörlés
  12. Végre itt vagy,hiányoztál,nagyon szépek a kekszek!:-))

    VálaszTörlés
  13. Maradt még? Kétlem, de ha igen jelentkezem!:D

    VálaszTörlés
  14. Hú, ez nagyon szuper. Imádom a kekszeket, biztosan ki fogom próbálni!Remek ötlet!

    VálaszTörlés
  15. Sajnos én már tuti lekéstem róla. Istenien néznek ki!!!! :))

    VálaszTörlés
  16. Csodásak !!!!!!!!! Most vennék belőle a kávémhoz :)) de már szerintem morzsa sem maradt:))

    VálaszTörlés
  17. Az életem része vagy,tudtad?:-))

    VálaszTörlés
  18. Szia! Nézz be hozzám, vár Rád valami :)

    VálaszTörlés
  19. Köszönöm szépen Mindenkinek!!! :))

    VálaszTörlés
  20. Ez nagyon szép, annyira elegáns

    VálaszTörlés
  21. Remélem nem tartasz tolakodónak , hogy hoztam neked valamit :)

    VálaszTörlés
  22. Köszönöm szépen Bianka! Üdvözöllek az olvasóim közt! :)
    Krisztina, megyek! :)

    VálaszTörlés
  23. Szia!

    Nézz be hozzám légyszíves!

    VálaszTörlés
  24. Nézz be hozzám is légyszi!

    VálaszTörlés
  25. Nagyon guszták,recept mentve :D
    Hozzám is kukk be majd ha ráérsz :D

    VálaszTörlés