Cobbler tarkán

Már korábban is készítettem cobblert itt és itt, akkor friss gyümölccsel. Most ezek híján konzerv barackkal és banánnal készült. Nagyon finom lett így is, annak ellenére, hogy igazán lédús, friss gyümölccsel finom. Már alig várom, hogy érjenek a piros gyümölcsök, legközelebb azzal/azokkal készítem.

Hozzávalók:
kb. fél kiló gyümölcs (most konzerv őszibarack és banán)
3 ek. barnacukor (ebben az esetben nem használtam cukrot, a konzerv elég édes volt)
2 ek. étkezési keményítő
1 vanília


A tésztához:
25 dkg liszt (benne 1 cs. sütőpor)
5 dkg cukor 
1 tojás
10 dkg vaj
1,5 dl tejszín
csipet só
kakaópor
barnacukor a tetejére

A gyümölcsöt a tortaforma aljára terítjük, a keményítővel és a vaníliás cukorral megszórjuk, jól elkeverjük.
A tésztát összeállítjuk, felébe kakaót keverünk, diónyi gömböket formázunk, a gyümölcs tetejére ültetjük őket. Nem kell, hogy összeérjenek, sülés közben megnőnek. Barnacukorral megszórjuk a tetejüket.
180 fokos sütőben 25 perc alatt megsütjük.

7 megjegyzés:

  1. Szia!

    én is pont ma gondoltam arra, hogy kellene egy epres- almás coblert sütnöm.

    VálaszTörlés
  2. Szia Demyke! Jó ötlet! Csak a most kapható eper még nem finom. Már nagyon várom az igazit! :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta, és a kétféle tésztával remekül mutat!! Most szívesen megkóstolnám, mert éppen korog a gyomrom.:))

    VálaszTörlés
  4. Még sohasem hallottam róla, nagyon szuper kis recept, el is mentettem. Köszi

    VálaszTörlés
  5. Én sem hallottam róla, de nagyon jól néz ki. Köszönöm, mentem is :)

    VálaszTörlés
  6. Nyám! Tegnap este a Vacsoracsatában csinált valami egész hasonlót Csordás Tibi :-) Inkább crumble volt, mint cobbler, így visszagondolva.

    Szívesen bevállalnám most :-)

    VálaszTörlés