Kukoricás kifli

Régebben az S betűs multiban lehetett ilyen kiflit kapni. Talán még most is lehet, nem tudom, mivel minden pékáru itthon készül. Ennek a reprodukcióját készítettem most saját elgondolásban. Csak azt sajnálom, hogy nem előbb jutott eszembe, mert nagyon finom, irtó gyorsan fogy, az egyik legnépszerűbb péksüti lett nálunk.

Hozzávalók:
50 dkg simaliszt
5 dkg kukoricadara
2 tk. tengeri só
2 dl joghurt
kb. 1 dl víz
1 tk. cukor
2,5 dkg élesztő
5 dkg vaj

A lisztet elkeverjük a kukoricadarával és a sóval. A joghurtot, a vizet, a cukrot és a vajat összelangyosítjuk, majd felfuttatjuk benne az élesztőt. Kidolgozzuk a tésztát, lefedve kb. fél órát pihentetjük. Újra bedagasztjuk, majd lefedve a duplájára kelesztjük. Lisztezett nyújtólapra borítjuk, 10 egyforma részre osztjuk. Egyenként kisodorjuk a tésztadarabokat, feltekerve megformázzuk a kifliket, majd sütőpapírral borított tepsire ültetjük őket. Még egyszer megkelesztjük, majd vízzel megkenjük és kukoricadarával megszórjuk a tetejüket. 180 fokos sütőben 14-15 perc alatt ropogósra sülnek.

8 megjegyzés:

  1. Csodásan néznek ki, tökéletesek

    VálaszTörlés
  2. Cserélünk medvehagymás kalácsra? Én benne lennék!Nagyon guszta!:-))

    VálaszTörlés
  3. De jó, ha nem tévedek az s- betűvel kapcsolatban akkor mi is szerettük ezt a kiflit:)) Ki fogom próbálni még a héten :)))!!!

    VálaszTörlés
  4. Szia:)
    Ha hiszed vagy sem,mi csak is kukoricás kenyeret azaz kiflit eszünk mert olyan fincsi.:)
    Nagyon szép napot neked Yasmine..

    VálaszTörlés
  5. Bianka, Andi, köszönöm! :))
    Andi, Te csak jó üzleteket ajánlasz! Csere OK! :))
    Livi, igen. De nem csak tűnik, a dara finoman ropog benne. Mi nagyon szeretjük :))
    Krisztina, szerintem egyre gondolunk. Ugye milyen finom volt? Nah, de ez még finomabb, remélem, Nektek is ízleni fog! :))
    Szia Réka! Nekünk is nagyon ízlik. Neked is szép napot! :))

    VálaszTörlés
  6. Én is megsütöttem, de nekem nagyon kemény lett. Tettem bele teljes kiőrlésű lisztet is (már nem emlékszem mennyit, olyan 10-20 dkg-ot), mondván legyen még egészségesebb. Hát, annyit elértem hogy még tömörebb és keményebb lett. Én legyűrtem belőle kettőt, a többi ment a fagyasztóba. De valahogy nem akaródzik elővenni...

    VálaszTörlés