Bounty fagyi

A Torkos Kuckóban jártam a minap, ott fedeztem fel ezt a fagyit. Kicsit változtattam Mónika receptjén, az én verziómat írom le. A fagyi a Bounty csokit szeretné utánozni jegesített változatban, ízben mindenképpen méltó párja.
Hozzávalók:
4 dl kókusztej 
2 tojássárgája
1 tk. keményítő
15 dkg cukor
1 dl tejszín
15 dkg mascarpone
A házi kókusztejhez:
15 dkg kókuszreszelék
fél liter forró víz
A tetejére:
3 dkg étcsoki




Kókusztej-hasonmást házilag is készíthetünk nagyon egyszerűen. 
A vizet felforraljuk. Egy tálba konyharuhát terítünk, ebbe tesszük a kókuszreszeléket, amit a vízzel leforrázunk. Megkeverjük, lefedve hagyjuk kihűlni. A konyharuhát szorosan összecsavarva kipréseljük a kókusztejet. A kókuszreszeléket tálcára kiterítve megszáríthatjuk, és később felhasználhatjuk.

Egy másik elkészítési mód, hogy a vizet a reszelékkel együtt pár percig forraljuk, lefedjük, kihűtjük. Szűrőbe terített konyharuhába öntjük, kicsavarjuk belőle a kókusztejet. Ezzel a módszerrel egy házi változatot kapunk, ami hangsúlyosan kókuszos, nagyon finom. A kókuszdióból lecsorgatott kókusztej tökéletes helyettesítője.


A fagyihoz a tojások sárgáját habosra kevertem a cukorral és a keményítővel. A felforrósított  kókusztejet lassan  beleöntöttem, elkevertem. Visszatettem a tűzhelyre, és folyamatosan kevergetve besűrítettem. Kihűtöttem. A legjobb, ha egy egész éjszakát hűtjük, akkor kapjuk a legjobb állagú fagyit. A tojásos krémhez hozzákevertem a tejszínt és a mascarponét, majd műanyagdobozban a fagyasztóba tettem. Egy óra múlva botmixerrel átkevertem, majd félóránként újra és újra. A kész fagyiból, miután kb. 15 percet áll szobahőmérsékleten, szép gombócok kanalazhatók.

A tetejére mikróban felolvasztott étcsokit csorgattam.

8 megjegyzés:

  1. Én is csináltam tavaly valami hasonlót, de úgy emlékszem, lazábbra vettem, ez egy komplett jó kis fagyi lehetett.
    Kell is ez ebben a nagy melegben!

    VálaszTörlés
  2. Hú, ez nagyon guszta! Ilyen melegben nagyon vágyom valami hűsítőre!

    VálaszTörlés
  3. Szenzációs!
    Szeretem! Az az egész kehely kell!

    VálaszTörlés
  4. Kata, ebben van anyag, valóban. Nem az a porcsoda, amit helyenként kapni lehet :)

    Boszi, szerintem növényi tejből/tejszínből, is meg lehet próbálni :)

    Dia, köszi! :)

    Juci, viheted, egészségedre! Nem olyan nagy adag, pici a fagyiskanalam :)

    VálaszTörlés
  5. Gyönyörű, gusztusos, hideg, mi kell még ebben a hőségben?:-)
    Kaphatok egy kanálnyit belőle?;-)

    VálaszTörlés