Szederfagyi

Amikor ezt a fát hat évvel ezelőtt megvettem a kertészetben, csodálkoztam nagyon, mert szomorú eperként mutatták be. Nem értettem miért, mikor szerintem ez szeder. Aztán azóta is, még családon belül is megoszlanak a vélemények az elnevezését illetően, mert többen faeperként ismerik. Szerintem továbbra is szeder, azt mégsem írhattam, hogy eperfagyi :))
Csodás krémességét mascarpone hozzáadásával, és sok turmixolással sikerült elérnem. Ízre és színre is szerintem csodás, üdítő gyümölcsfagyi a forró nyári napokra.
Hozzávalók:
kb. 35 dkg szeder
cukor ízlés szerint (itt: kb. 8 evőkanál)
1 citrom leve
20 dkg mascarpone
1,5 dl tejszín

A megtisztított szedret összekevertem a cukorral. Néhány percig állni hagytam, majd botmixerrel jól összevegyítettem. A cukros gyümölcsöt átpasszíroztam. Hozzáadtam a többi hozzávalót, szép simára kevertem, majd műanyagdobozban a fagyasztóba tettem. Egy óra múlva botmixerrel jól átkevertem, majd félóránként újra, összesen háromszor-négyszer. Hagytam teljesen megfagyni. A fagyasztóból kivéve, kb. 15 perc állás után szépen gombócolható, krémes fagyit kaptam.

9 megjegyzés:

  1. Istenem, de gyönyörű!!!
    Imádom a szedret! Ez lesz a következő! Köszi!._)

    VálaszTörlés
  2. Micsoda gyönyörűűű színe van!:-))

    VálaszTörlés
  3. Nálunk ez az eperfa. A szedernek egy bokros, savanyú gyümölcsöt hívunk, de már hallottam mástól is, hogy a faepret hívják szedernek :)

    VálaszTörlés
  4. Fantasztikus színe lett!
    Mifelénk is faeper volt a neve, kár hogy nem vagyok vele jó viszonyban. Annál többet szedtük kölyökként a töltés oldalában a málna formájút, véresre karistolva magunkat az indáival.

    VálaszTörlés
  5. Húúú de gyönyörű, és látszik mennyire krémes! :)

    VálaszTörlés
  6. "...bólingat az eperfa lombja..."
    Bocs a hosszú magyarázatért!
    A képet látva a fagyid az eperfa terméséből készült, (faeper fagyi (-:) Magyarországon gyakori fafajta, fehér és fekete változata valamikor majd minden parasztháznál megtalálható volt. Az eperfát egyes vidékeken szederfaként ismerik, gyümölcsét pedig szedernek mondják. (lsd. Wikipedia)
    Ám az igazi szeder (erdei, tövis nélküli, stb.) nagyobb, lédúsabb szemű, illatosabb, inkább a málnához hasonlít, és rózsafélék családjába tartozik, vesszőről szaporítható. Ami közös bennük, a gyönyörű, mindent lilára festő színük!
    Én imádom, a telken sok van, tövis nélküli, így szedéskor nem szúr, mint a málna.

    VálaszTörlés
  7. Nálunk is faeper,a kéket nem szeretem,a fehéret sokkal jobban.Annak nagyon finom,édes,üdítő íze van.Bár lehet ezzel a fagyival próbát tennék.Meseszép.

    VálaszTörlés
  8. Köszönöm szépen Mindenkinek! :)
    Éreztem én, hogy kicsit sántít ez a szeder-ügy :)
    Akkor majd a következőt faepernek keresztelem :)

    VálaszTörlés