Lekváros bukta


Azokon a napokon, amikor nincs annyira meleg, szívesen sütök kelt tésztát, egy tartalmasabb leves mellé nagyon szeretjük ebédre. Egyik kedvencünk a lekváros bukta, de már egy adagot nem is sütök, mindig 1,5 vagy 2 adagot.

Hozzávalók:
1,5 adag az édes kelttésztámból
sárgabaracklekvár
13 dkg vaj
A tetejére:
porcukor

A megkelt tésztát lisztezett nyújtólapra borítottam, átgyúrtam. Négyzetekre vágtam, minden négyzet közepére egy teáskanálnyi lekvárt tettem. A vajat felolvasztottam.


A négyzetek négy sarkát összefogva kialakítottam a buktaformákat, belemártottam az olvasztott vajba és a kivajazott tepsibe sorakoztattam őket. (A bukták között feltétlenül lennie kell vajnak, így szépen elválnak egymástól és kiemelhetők a tepsiből, miután megsültek.) A megmaradt olvasztott vajat a bukták tetejére csorgattam. A tepsiben duplájára kelesztettem  a tésztát.

180 fokos sütőben 35-40 percig sütöttem, 20 perc sülés után a tepsit fóliával lazán letakartam. A bukták tetejét meghintettem porcukorral.


15 megjegyzés:

  1. Az örök klasszikus !!:))) Imádjuk és csak kizárólag házi sbaracklekvárral:)))
    Nagyon szépek lettek !!

    VálaszTörlés
  2. Gyerekkorom kedvenc sütije. A nagymamám istenien készítette. Még mai is a számban érzem az ízét.Nagyon helyes kis csomagocskák lettek.

    VálaszTörlés
  3. Ilyen buktát nekem is kell sütnöm, ez annyira finom!!! :)

    VálaszTörlés
  4. Nekem is elvonási tüneteim vannak, ha nem sütök hetente valami kelt tésztát :)
    Legközelebb lekváros bukta lesz soron!
    Gyönyörűek!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szépek, ezer éve nem sütöttem.:-)) Te nem kened le tojással?

    VálaszTörlés
  6. Csodaszépek lettek, most úgy megkívántam :D

    VálaszTörlés
  7. Szép hetet neked, és a családnak is puszi

    VálaszTörlés
  8. Lekváros bukta = gyerekkori emlékek, ízek.
    :)

    VálaszTörlés
  9. Szia! Ezt a receptet Maimóni készitette eredetileg,nekem is bejött! üdv: Timi

    VálaszTörlés
  10. Szia Timi!

    Ezt a receptet a nagymamám készítette eredetileg még gyerekkoromban, több, mint 30 évvel ezelőtt. Én tőle tanultam. Már akkor is imádtam, kb. 25 éve sütöm. :)

    Nézd meg Garffyka kommentjét is :)))

    VálaszTörlés
  11. Megvan a hetvegi program...koszonom:-)

    VálaszTörlés
  12. Megvan a hetvegi program...koszonom:-)

    VálaszTörlés
  13. Megvan a hetvegi program...koszonom:-)

    VálaszTörlés
  14. Megvan a hetvegi program...koszonom:-)

    VálaszTörlés