Lekváros bukta


Hozzávalók:
1,5 adag az édes kelttésztámból
sárgabaracklekvár
13 dkg vaj
A tetejére:
porcukor

A megkelt tésztát lisztezett nyújtólapra borítottam, átgyúrtam. Négyzetekre vágtam, minden négyzet közepére egy teáskanálnyi lekvárt tettem. A vajat felolvasztottam.


A négyzetek négy sarkát összefogva kialakítottam a buktaformákat, belemártottam az olvasztott vajba és a kivajazott tepsibe sorakoztattam őket. (A bukták között feltétlenül lennie kell vajnak, így szépen elválnak egymástól és kiemelhetők a tepsiből, miután megsültek.) A megmaradt olvasztott vajat a bukták tetejére csorgattam. A tepsiben duplájára kelesztettem  a tésztát.

180 fokos sütőben 35-40 percig sütöttem, 20 perc sülés után a tepsit fóliával lazán letakartam. A bukták tetejét meghintettem porcukorral.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések