Mandulás-mascarponés keksz

Nagy sikert arattak nemrég a mogyorós kekszeim, ezért újra készültek - kicsit más formában. Most mandulás tésztát gyúrtam csipetnyi fahéjjal, a krémje pedig - kívánságra - vaníliás lett. Másfél adagot készítettem és kicsit nagyobb kekszeket; remek tízórai lett a gyerekeknek.

Hozzávalók:
38 dkg finomliszt
8 dkg őrölt mandula
20 dkg vaj
10 dkg sertészsír
15 dkg porcukor
1 kávéskanál fahéj
reszelt citromhéj
csipet só

A krémhez:
1 nagy doboz tejföl lecsöpögtetve (450 gramm, 20 %-os)
10 dkg vaj
10 dkg porcukor
1 teáskanál vaníliakivonat
A tejfölt előző este csöpögtetni kezdtem az itt leírt módon. A tésztát is előző este készítettem el. A lisztet elkevertem a mandulával, a cukorral, a fahéjjal, a sóval és a reszelt citromhéjjal. Beletettem a vajat és a zsírt, a dagasztógéppel tésztát gyúrattam, majd fóliába csomagolva egy éjszakára a hűtőbe tettem.
Másnap a tésztát lisztezett nyújtólapon 3 mm vékonyra nyújtottam, kiszúrtam, majd sütőpapíros tepsin - 180 fokos sütőben - 6-7 perc alatt megsütöttem. A krémhez a vajat habosra kevertem a porcukorral, hozzáadtam a vaníliakivonatot, és a kicsepegett mascarponét is, majd jó krémesre-habosra kevertem. A krémet csillagcsővel ellátott habzsákba kanalaztam, majd megtöltöttem a kekszeket.

10 megjegyzés:

  1. Nekem is nagyon tetszik, és meg is csinálom, de lenne egy kérdésem: mi lett a sertészsirral?azt is bele kell keverni a tésztába?nem lesz túl porhanyos, törékeny?

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm, Bianka!

    Iza, igazad van! Persze, a zsír is belekerül a tésztába. Ha egy éjszakát áll a hűtőben, gyorsan ki van sodorva, szaggatva, nem törik a tészta. Másnapra beszívja a krémből a nedvességet, akkor meg megpuhul és azért nem törik. Köszönöm, hogy szóltál, javítottam!

    VálaszTörlés
  3. Nagyszerű ez a sütike!
    Kérlek nézz be hozzám, vár nálam egy díjacska!

    VálaszTörlés
  4. Tisztára meglepődtem, ahogy most "beléptem" a konyhádba, hogy miért is ???? hát csak azért, mert délelőtt már jártam itt, végig elolvasgatam a kekszreceptjeid, de kommentelni már elfelejtettem, vagy elszólított valami kötelesség ? - nem is tudom. Mindenesetre jó sok időt töltöttem ma Nálad. Köszönöm.

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm szépen!
    Viki, én köszönöm, hogy jössz hozzám! :)

    VálaszTörlés
  6. Szia!
    Én adni szeretnék "Egy jó szót" mivel sokat olvasgatom az oldalad és invitálni Eszter játékába!!
    Katt ide!

    http://eszterszappan.blogspot.com/2011/03/egy-jo-szo-jatek.html

    VálaszTörlés
  7. Köszönöm Kriszta, megyek máris :)

    VálaszTörlés