Mézestálka ajándékba


Mézestálkát készítettem, megpakolva mézeskaláccsal, puszedlivel, bonbonokkal. 

Hozzávalók:
A tésztához:
50 dkg simaliszt
1 csapott tk. szódabikarbóna
4 tk. mézesfűszer
15 dkg méz
7 dkg vaj
2 tojás
15 dkg porcukor
2 ek. víz
A díszítéshez:
1 tojás fehérje
10-15 dkg porcukor
kevés citromlé

Ez a tészta nem a mézeskalács tésztája, annál keményebb, ebből készítjük a különböző "építményeket", házikót, dobozkát, tálkákat.
A mézet, a vajat, a tojásokat és a porcukrot kis lángon összemelegítettem. A lisztben elkevertem a szódabikarbónát és a mézesfűszert. Összedolgoztam a tésztát. Egy részét kakaóval sötétebbre színeztem. A masszát egy éjszakán át hűtőben pihentettem.
Másnap fémtálka hátuljára alufóliát simítottam, jól lesimítva a gyűrődéseket. A tésztát lisztezett deszkán kb. 3 mm vastagra nyújtottam. Egy bögrével vágtam egy körlapot a tésztából, ez lett a tálka alja. Szív alakú és kicsi kör alakú lapkákat szaggattam a tésztából, és megformáztam a tálkákat (kettőt készítettem).

A formák találkozásánál jól össze kell nyomni a tésztát, a végén az egészet kis hengerrel le is simítottam.
180 fokos sütőben kb. 15-20 perc alatt megsütöttem a tálkákat, amikor a tetejük pirulni kezdett, letakartam alufóliával. Mikor teljesen kihűltek, csak akkor emeltem le őket a fém tálkákról.
A díszítéshez a tojásfehérjét kevés citromlével kemény habbá vertem, az átszitált porcukorból kb. 12 dekát hozzákevertem, a habot tovább vertem. A díszítéshez írókát használtam, de lehet nejlonzacskóval is dolgozni, ugyanolyan szép eredményt kapunk. Bővebben itt:

A kész tálkákat mézekaláccsal és puszedlivel töltöttem meg. Ezek készítéséről itt, itt és itt olvashattok.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések