Mézestálka ajándékba


Idén szeptembertől az az örömteli helyzet állt be nálunk, hogy mindkét gyermekem imádja az iskoláját, a tanárait. Nem volt ez mindig így. Ezért afölötti örömömben, hogy a gyerkőcök igazán jó iskolába járnak és jó kezekben vannak, olyat csináltam, mint még soha, tanárnőnek ajándékot készítettem, jó szívvel és szeretettel.
Mézestálkát készítettem, megpakolva mézeskaláccsal, puszedlivel, bonbonokkal. Természetesen Moha útmutatásait követve dolgoztam.

Hozzávalók:
A tésztához:
50 dkg simaliszt
1 csapott tk. szódabikarbóna
4 tk. mézesfűszer
15 dkg méz
7 dkg vaj
2 tojás
15 dkg porcukor
2 ek. víz
A díszítéshez:
1 tojás fehérje
10-15 dkg porcukor
kevés citromlé

Ez a tészta nem a mézeskalács tésztája, annál keményebb, ebből készítjük a különböző "építményeket", házikót, dobozkát, tálkákat.
A mézet, a vajat, a tojásokat és a porcukrot kis lángon összemelegítettem. A lisztben elkevertem a szódabikarbónát és a mézesfűszert. Összedolgoztam a tésztát. Egy részét kakaóval sötétebbre színeztem. A masszát egy éjszakán át hűtőben pihentettem.
Másnap fémtálka hátuljára alufóliát simítottam, jól lesimítva a gyűrődéseket. A tésztát lisztezett deszkán kb. 3 mm vastagra nyújtottam. Egy bögrével vágtam egy körlapot a tésztából, ez lett a tálka alja. Szív alakú és kicsi kör alakú lapkákat szaggattam a tésztából, és megformáztam a tálkákat (kettőt készítettem).

A formák találkozásánál jól össze kell nyomni a tésztát, a végén az egészet kis hengerrel le is simítottam.
180 fokos sütőben kb. 15-20 perc alatt megsütöttem a tálkákat, amikor a tetejük pirulni kezdett, letakartam alufóliával. Mikor teljesen kihűltek, csak akkor emeltem le őket a fém tálkákról.
A díszítéshez a tojásfehérjét kevés citromlével kemény habbá vertem, az átszitált porcukorból kb. 12 dekát hozzákevertem, a habot tovább vertem. A díszítéshez írókát használtam, de lehet nejlonzacskóval is dolgozni, ugyanolyan szép eredményt kapunk. Bővebben itt:

A kész tálkákat mézekaláccsal és puszedlivel töltöttem meg. Ezek készítéséről itt, itt és itt olvashattok.


8 megjegyzés:

  1. Gyönyörűek lettek!!!! Remélem örültek a tanárok neki!
    Olyan szép ez a liliom formájú kiszúród, hol vetted?

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm, Moha! Sőregi-féle virágformázó szett egyik darabja, a neten rendeltem :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szépek! Remélem volt öröm a tanárok részéről!

    VálaszTörlés
  4. Yasmine, ez gyönyörű! Biztos vagyok benne, hogy aki ezt kapta, az igazán kedves neked! Hihetetlen a kreativitásod!:))

    VálaszTörlés
  5. Nagyon ügyes vagy, nem győzök itt leskelődni!! Szerencsések azok a tanárok, hogy ilyen jó szívvel gondolsz rájuk. Ma akartam neked írni, de valami gond van nálam, de holnap remélem már sikerül belépnem és válaszolok!!:)

    VálaszTörlés
  6. Köszönöm Judith! :))

    Kiskukta, én is remélem! :))

    Iri, köszönöm szépen! :))

    Benzsi, köszönöm! Így igaz, és a gyerekek is nagy örömmel vitték el. :))

    Gizi, köszönöm! Várom a leveledet! :))

    VálaszTörlés