Óceántorta


A mi családunkban már 11. éve a Mikulás utáni következő ünnep nem a Karácsony. A kisfiam születésnapját ünnepeljük december közepén, erre az alkalomra készítettem ezt a tortát a tengerek és óceánok jegyében. Nyáron a kislányomnak készítettem a Barbie tortát, ami után már tudtam, hogy a másik gyerkőcömnek is legalább annyira a kedvére szeretnék tenni. Azt hiszem sikerült, a torta nagyon tetszett, és meglehetősen finomra is sikeredett.

A tészta és a krém Kiskukta receptje alapján készült az alábbiak szerint:
A piskótához 9 tojás sárgáját kikevertem 45 dkg cukorral, 3,3 dl tejjel, 3,3 dl olajjal. 75 dkg lisztben elkevertem 1,5 csomag sütőport, majd a lisztes keveréket összekevertem a tojásossal. A 9 tojás fehérjét csipet sóval és 10 dkg cukorral kemény habbá vertem, lazán beleforgattam a tésztába. 26, 22 és 18 cm átmérőjű tortaformák aljába sütőpapírt terítettem, az oldalukat margarinnal kikentem, a tésztát egyenletesen elosztottam bennük. A piskótákat tűpróbáig sütöttem (kb. 45 perc)

A krémhez 30 dkg cukrot összekevertem 2 ek. liszttel. Hozzákevertem 3 ek. vizet és 3 ek. tejet, majd 4 egész tojást. Gyakori kevergetés mellett a krémet sűrűre főztem, majd kihűtöttem. 30 dkg margarint habosra kevertem, majd a főzött krémmel összevegyítve, az egészet sima krémmé kevertem. Elfeleztem, majd az egyik felébe rumot, kakaót és egy marék darált diót kevertem, ezzel töltöttem meg az alsó lapot. A krém másik felébe vaníliáscukrot kevertem, ezzel töltöttem meg a középső tortát. A legkisebb tortát nutellával és banánkarikákkal töltöttem meg.
A középső és a felső torta alá keménypapírt vágtam, amiket folpack fóliával bevontam. A legalsó tortakarikába 3 db hurkapálcát szúrtam a tortalap magasságában, nehogy összecsússzanak a tészták.
A tortát bevontam enyhén édesített tejszínhabbal. 4 dl-t kék ételfestékkel márványosra színeztem, ez került a külsejére, 2 dl-t fehéren hagytam, ebből lettek a habrózsák.
Díszítőmarcipánt kékre színeztem, kiöntőforma segítségével megformáztam a tengeri élőlényeket, részletesen olvasható itt. A torta oldalát habkártyával hullámosra igazítottam, a marcipánfigurákkal díszítettem.
Csokiból számokat készítettem, leírása itt található.


14 megjegyzés:

  1. Gratulálok!
    Ez igen!!!
    Fantasztikus tortát alkottál:)
    Nagyon sok boldoságot az Ünnepeltnek!!!!!

    VálaszTörlés
  2. Ez tényleg nagyon tengeri és igen szép lett!! Boldog szülinapot a kisfiadnak!!!

    VálaszTörlés
  3. Micsoda Torta!!!! Ez igen!
    Boldog szülinapot a kisfiadnak! :)

    VálaszTörlés
  4. Húha, nem vagy kezdő! :) Nagyon szép lett! :))) Boldog szülinapot az ünnepeltnek!

    VálaszTörlés
  5. Gyönyörű lett!

    A fiadnak sok-sok boldog szülinapot!

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szépen köszönöm a gratulációkat, átadom neki! :))

    VálaszTörlés
  7. Isten éltesse a kisfiad sokáig! A kék a boldogság színe is,gyönyörűűűűű a torta!:-)))

    VálaszTörlés
  8. Sok boldog szülinapot!
    Nagyon szép lett a torta.

    VálaszTörlés
  9. Sok Boldog Születésnapot a nagyfiadnak!!

    Gyönyörű lett a tortád, és biztosan isteni finom!! A díszítés is mesés!!:)

    VálaszTörlés
  10. Köszönöm szépen, lányok! Olyan jólesik ez a sok gratuláció! :))

    VálaszTörlés
  11. Hogy te miket tudsz? Meg egyáltalán... Bevállalod. :D
    Elképesztő ez a torta, minden kalapomat megemelem! :))
    A kisfiadat Isten éltesse erőben, egészségben!

    VálaszTörlés
  12. Szia:) Sok Boldog Szülinapit a fiadnak!!!A torta fantasztikus lett,gratulálok puszi

    VálaszTörlés
  13. Köszi szépen Raindrop! Bevállalom :DD Szégyenlős smiley :DD

    Neked is köszönöm, Réka! :))

    VálaszTörlés