Focitorta

Ma két focirajongót is köszöntöttünk, nekik készítettem ezt a fél focilabda alakú tortát. Elkészítését csak erős idegzetűeknek ajánlom, mert a fekete ötszögeket körbevevő fehér hatszögek mintája csak szabályos gömbformán rakható ki , nem teljesen félgömb alakon bizony nehézségekbe ütközik. Maximalisták ne kísérletezzenek vele :))))) Azért megoldottam a kérdést...
Charlotte készült, mint már korábban is itt, azzal a különbséggel, hogy most a barackbefőtt helyett csokidarabkákat kevertem a túrókrémbe. Törekedtem a félgömb formára, ezért egy nagyobb méretű fémszűrőt használtam a forma kialakításához. Sárgabaracklekvárral vontam be, ez került a fondantmassza alá.
Fehér fondantmasszát készítettem saját pillecukorból, leírása itt. Egy kisebb részét kakaóporral és kevés porrá tört széntablettával feketére festettem. Bár nem lett volna bajunk tőle, a bevonat fekete részét nem ettük meg.
Gyermekem körzőjét kölcsönkértem, és szabályos hatszöget és ötszöget szerkesztettem, amit kivágtam papírból. Aki nem emlékszik a régi matematikaórák szerkesztéseire, annak e-mailben szívesen elmagyarázom, most nem fárasztanám vele a kedves Olvasókat. :)))  A lényeg az, hogy ugyanakkora legyen az oldalmérete az ötszögnek, mint a hatszögnek, mivel a fekete ötszögeket körbe kell rakni a fehér hatszögekkel.
A torta aljánál csalni kell, ott nem jön ki a minta teljesen. Fél deci habtejszínt kakaóporral világosbarnára színeztem, az illesztéseket kisméretű csillagcső és nyomózsák segítségével kitöltöttem.
Látványos torta férfiemberek és focikedvelő hölgyek számára, és nem mellesleg finom is.

16 megjegyzés:

  1. Pedig el kell keszitem pentekre, mert ezt kert az unokam.Koszonom hogy leirtad.Majd meglatom mikent boldogulok!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szuperül néz ki! A párom foci rajongó, de szerencsére nincsenek extra kérései ami a torta kinézetét illeti, csak legyen finom :D de lehet hogy majd egy nagyon nyugis pillanatomban majd elkészítem neki.

    VálaszTörlés
  3. Ez valami mesés! Megint csak nagyon mélyen meghajlok a kézügyességed előtt :-)

    Ha a keresztfiam látná... Fociőrült :-)

    VálaszTörlés
  4. Csodálatos és hihetetlenül ötletes

    VálaszTörlés
  5. Mennyire ügyes vagy, megint csak meg kell állapítsam; de muszáj, mert megérdemled:))) nem hiszem, hogy valaha hozzá mernék fogni, pedig a férjemnél nagy sikere lenne.
    A széntablettával pedig tényleg nincs gond, főleg ha keveset tettél bele, szerintem nyugodtan meg lehet enni. (Néhai patikus nagyapám szerint ez az egyetlen gyógyszer, aminek semmi káros mellékhatása nincsen, ellenben minden káros anyagot megköt és kitisztít a beleinkből.)

    VálaszTörlés
  6. Jó lett ez nagyon!
    Péntekre nekem is kell csinálni 1-et, legalább is most úgy nézz ki.

    VálaszTörlés
  7. Mindig elájulok, hogy micsoda türelmetek van ezekhez a díszítésekhez! Le a kalappal, nagyon jó lett! :)

    VálaszTörlés
  8. Nem vagy semmi, ezt a kézügyességet meg türelmet :)

    VálaszTörlés
  9. Iri, próbáld meg minél jobban megközelíteni a félgömb formát, akkor nem lesz semmi gond. Meg egyébként sem. Nagyon jól fog sikerülni, a kisunoka nagy örömére :))

    Iza, majd mesélj, jó? :)

    Viki, ha közelebb lennél, ketten összedobnánk neki :)

    Bianka, köszönöm! :)

    Kata, köszi! Így igaz, hasznos tud lenni, és sokkal jobb, mintha ételfestéket használnánk. :)

    Kiskukta, köszi! Kíváncsian várom, biztosan klassz lesz :)

    Csipet, Mandy, köszönöm szépen :))

    VálaszTörlés
  10. Most elájultam... ez hihetetlenül szép lett! Micsoda munka! Anitám, le a kalappal a kézügyességed és az ötletességed előtt!

    VálaszTörlés
  11. Fenomenális, szuper!:-)) Isten éltesse az ünnepelteket!:-))

    VálaszTörlés
  12. Na jó, profikkal nem tárgyalok! Pedig ezt a tortát az én focirajongóm is imádná, de azt hiszem, be kell érje egy egyszerű Charlotte-tal.

    VálaszTörlés
  13. Köszönöm, Latsia! :)
    Andi, köszönöm szépen a nevükben is :)
    Köszönöm Ildikó, jól esik az elismerés :)

    VálaszTörlés
  14. Én hajam már kihullott volna, 6szög szerkesztés):):) Gyünyörűen sikerült!

    VálaszTörlés
  15. Nagyon ötletes! Elraktározom magamnak.

    VálaszTörlés
  16. Kilófaló, nekem az volt a legkönnyebb :)) Viszont az illesztgetés, hááát, jóval nehezebb ügy volt :)

    Köszönöm Wise Lady :)

    VálaszTörlés